למשך 3 חודשים

ראש הממשלה נתניהו חידש את האיסור על עליית חברי כנסת להר הבית

בעקבות המתיחות הביטחונית הגוברת מול הפלסטינים, חידש ראש הממשלה את האיסור על חברי הכנסת לעלול להר הבית, עד סוף תקופת 'הרמדאן'. ח"כ גליק זועם: "כניעה לטרוריסטים" (בארץ)

קובי רוזן | כיכר השבת |
גליק בהר הבית, עם רעייתו המנוחה (צילום: ארנון סגל)

ראש הממשלה בנימין נתניהו הורה בימים האחרונים להגביל שוב עלייה של חברי כנסת להר הבית, לתקופה של לפחות שלושה חודשים, עד סוף ימי 'הרמדאן' המוסלמי‎. כך עדכן הערב (חמישי) יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין את הח"כים.

ב'החדשות' פורסם, כי לפני ארבעה ימים ערך נתניהו ישיבת הערכת מצב עם כל הגורמים הביטחוניים, בסיומה הוא כאמור החליט להורות על ההגבלה המדוברת.

לאחר ישיבה זאת, עדכן היועץ לביטחון לאומי וראש המל"ל מאיר בן שבת את יו"ר הכנסת בהתפתחויות הרלוונטיות, ומסר לו כי "בעקבות הערכת מצב שהתקיימה ב-25 במרס, הנחה ראש הממשלה להגביל עלייתם של חברי כנסת להר הבית לתקופה הקרובה".

את ההחלטה הוא נימק ב"הערכת גורמי המודיעין בדבר התגברות פוטנציאל הנפיצות בזירה הפלסטינית בתקופה הקרובה לאור צבר של אירועים, ימי אזכור ומועד המתלכד עם מגמות החמרה ובעיות היסוד בשתי גזרותיה של הזירה הפלסטינית".

"לקראת סיום תקופת הרמדאן, תבוצע הערכה מחודשת של הצורך בהנחיה", הוסיף ראש המועצה לביטחון לאומי.

אדלשטיין מצידו שלח כאמור הודעה רשמית לכל 120 חברי הכנסת תחת הכותרת: הגבלה זמנית על עליית חברי כנסת להר הבית. "אבקש להביא לידיעתכם", כתב יו"ר הכנסת, "את חוות דעת גורמי הביטחון בעקבות המצב הביטחוני הנפיץ, כי יש להגביל את עליית חברי הכנסת להר הבית לתקופה הקרובה".

לדבריו, "מתוקף האחריות לשמירה על ביטחון אזרחי ישראל, על כולנו לגלות איפוק ואורח רוח למרות חוסר הנעימות. פניה לחריגה מיוחדת מהמדיניות הזו, יש להעביר למטה לביטחון לאומי המוסמך על הנושא".

אנשים בעלי חזות חרדית, על הר הבית. ארכיון (צילום: מתוך @qudsn בטוויטר)

מי שכצפוי זועם על האיסור המחודש, שכבר הופעל בעבר ופקע עם הזמן, הוא ח"כ יהודה גליק (הליכוד), יו"ר 'השדולה לחיזוק הקשר היהודי להר הבית': "‏חבל מאד שיו"ר הכנסת, במקום להיאבק למען חסינות חברי הכנסת, משתף פעולה עם הודעה פוליטית לא חוקית של ראש הממשלה במסווה של הוראה בטחונית", אמר גליק ל'החדשות'.

"כשיש בעיה ביטחונית על כוחות הביטחון להגן על האזרחים ולא להיכנע לטרוריסטים", סיים גליק בכעס.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר