טענות להרוג

נמנעה חדירתם של ארבעה מחבלים מעזה

הכוננות בגבול עזה הפכה להכרחית לנוכח הניסיונות הרבים השבוע לחדור לשטח ישראל. הלילה נמנעה חדירתם של 4 מחבלים בשני אירועים שונים בהם צה"ל ירה לעברם (ביטחון)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
מצטלמים ליד הגבול (צילום: עבד רחים חטיב, פלאש 90)

כוח צה״ל ביצע הלילה (שישי) ירי לעבר שני חשודים בצפון הרצועה אשר התעסקו עם תשתית ביטחונית של גדר המערכת. בצה"ל אומרים כי מוכרת טענה על פלסטיני פצוע. בנוסף, במהלך הלילה שני חשודים התקרבו לגדר המערכת בדרום הרצועה וביצעו פעילות חשודה בקרקע בסמוך לה. בתגובה, כוח צה"ל ביצע לעברם ירי באמצעות טנק. מוכרת טענה על פלסטיני הרוג.

בימים האחרונים ניסיונות רבים של הפלסטינים לחדור אל שטח ישראל במטרה לבצע פיגועים. אתמול, כוח צה״ל עצר שני חשודים אשר חצו את גדר המערכת מדרום רצועת עזה לשטח ישראל. החשודים נעצרו סמוך לנקודת החצייה והועברו לתחקור כוחות הביטחון. על החשודים נתפסו שני קאטרים וסכין.

זאת בנוסף, למחבלים שנתפסו סמוך לצאלים השבוע, כשבידיהם סכינים ורימונים וכן כמה מקרים של הצתה של ציוד ישראלי בשטח בו נבנה המכשול נגד המנהרות.

היום צפויה 'צעדת השיבה' בה צפויים אלפים מתושבי עזה להתקרב לגדר ובכוחות הביטחון נערכים למנוע מהם לנסות לפרוץ את הגדר או לנסות לנצל את המהומה כדי להחדיר מחבלים לשטח ישראל.

אמש פרסם חמאס הודעה חריגה מאוד לקראת הצעדה, שבה קרא להמונים להשתתף בקמפיין - אך להיות מחויב באופן מלא להגדרת הצעדה כצעדה שתיעשה בדרכי שלום. חמאס דרש בהודעתו מהציבור להימנע מכל ביטוי שעשוי לשבש ולעוות את מטרתה ולחבל בהצלחתה. סגן מנהיג חמאס ברצועה חליל אל-חיה ביקר אתמול במוקדי הכינוס והשמיע דברים ברוח דומה ובישראל מקווים שהצעדה לא תהפוך למהומה אלימה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר