פטירת הרב רונצקי

"מקרב לבבות, אוהב העם והארץ": התגובות לפטירת הרב רונצקי

ראש הממשלה ספד לרב אביחי רונצקי ז"ל: "היה לוחם ותלמיד חכם, שאהב את עם ישראל ואת ארץ ישראל". השר נפתלי בנט סיפר על הבקשה האחרונה של הרב רונצקי: "להתחיל מנהג בישראל שכל אחד אומר ברחוב לשני 'שלום, בוקר טוב' עם חיוך" (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
עם יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט. ארכיון (צילום: Flash90)

במערכת הפוליטית שיגרו הצהריים (ראשון) הודעות אבל על פטירתו של תא"ל במיל' הרב אביחי רונצקי ז"ל, מי שהיה הרב הראשי לצה"ל והלך הבוקר לעולמו בגיל 66 לאחר מאבק קשה במחלת הסרטן.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר: "בשם כל אזרחי ישראל אני מבקש לשלוח תנחומים למשפחתו ולתלמידיו של הרב תא"ל (במיל׳) אביחי רונצקי ז"ל. הרב רונצקי שירת כרב הצבאי הראשי לשעבר וכראש הישיבה באיתמר. הוא היה לוחם ותלמיד חכם, שאהב את עם ישראל ואת ארץ ישראל. יהי זכרו ברוך".

יו"ר הכנסת יואל יולי אדלשטיין: "הרב רונצקי איש אמיץ ופורץ דרך בכל תפקיד שביצע, אדם חסד שבדרכו לתרום כליה גילה בבדיקות שחלה במחלה קשה, נלחם בגבורה במחלה שריסקה את גופו, המשיך ללמד ולעשות חסד עד שגופו אמר די. דמותו והמורשת שהנחיל לאלפי תלמידיו ימשיכו ללוות אותנו ולהפיץ את תורתו. חבל על דאבדין, יהיה זכרו ברוך".

יו"ר 'הבית היהודי' השר נפתלי בנט: "הרב רונצקי הלוחם והאהוב איננו. מפקד נועז בסיירת שקד ביום הכיפורים, רב צבאי ראשי, ראש הישיבה באיתמר, מחנך ומנהיג, אך בשבילי היה מורה ושותף לדרך. בחמישי האחרון ביקרתי אותו וכל מה שביקש בלחישה היה להתחיל מנהג בישראל שכל אחד אומר ברחוב לשני 'שלום, בוקר טוב' עם חיוך. נוח על משכבך, אהוב".

שרת המשפטים איילת שקד אמרה: "הרב אביחי רונצקי היה דוגמה ומופת ליהדות מאירת פנים ולקירוב לבבות בין חלקי העם. הוא היה אדם מיוחד במינו, ישר כסרגל, אוהב אדם ומקבל כל אחד כמו שהוא, באופן שרק הוא ידע להכיל. הספרא והסייפא היו נר לרגליו של הרב רונצקי. כרב הצבאי הראשי הוא הנחיל את העיקרון שרב צריך להיות עם החיילים בשטח, והקדיש רבות מפעולותיו לחיזוק רוח הלוחמים".

השר יואב גלנט: "הרב רונצקי ז"ל שירת בתפקיד הרב הראשי לצה"ל כאשר הייתי אלוף פיקוד הדרום. זוכר היטב כיצד הגיע לברך את הלוחמים טרם יציאה לקרב בעשרות מבצעים. במבצע 'עופרת יצוקה' התעקש להגיע אל הלוחמים בעומק השטח".

השר ישראל כץ ספד: "משתתף בצער משפחת רונצקי על פטירתו של אבי המשפחה, הרב אביחי רונצקי ז"ל שכיהן כרב הראשי לצה"ל וראש ישיבת איתמר. נזכור תמיד את מורשתו ותרומתו הגדולה לביטחון ישראל, ליישוב הארץ ולחיזוק עולם התורה. יהי זכרו ברוך".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר