"אבא, סליחה"

מאות בהלווית הרב רונצקי: 'כואבים ושבורים'

מאות ליוו הצהריים למנוחות את הרב אביחי רונצקי ז"ל, בין המלווים נכחו בכירי 'הבית היהודי' ומאות מתלמידיו. בנו ספד לו: "אבא, היית לב רחום לחלשים ואב דואג ליתומים" (חדשות)

קובי רוזן | כיכר השבת |
מיטת הרב ז"ל , הצהריים (צילום: אוהד צויגנברג)

מאות בני משפחה, תלמידים, אישי ציבור וקציני צבא השתתפו הצהריים (ראשון) במסע הלווייתו של הרב אביחי רונצקי ז"ל, מי שהיה הרב הצבאי והלך הבוקר לעולמו לאחר מאבק ממושך במחלת הסרטן.

בנו, משה, ספד לו: "אני יודע שרבים כאן כואבים ושבורים ומרגישים שהיית אבא בשבילם. היית אבא שלא נמצא הרבה בבית, אבל בחוויה שלי כילד, גם כשהיית רחוק, שקוע בלימוד במשך ימים, לי בלב לא היה חיסרון. אפילו להפך - הרגשה מרוממת. הערצתי אותך כאבא גדול.

"רב לתלמידיו בישיבת עטרת כהנים, מפקד וחבר מיתולוגי לחייליו. היית כל כך רגיש, הסברת לנו עוד כילדים להסתכל על השביל שאנחנו הולכים, להרים רגליים כדי שחלילה לא נדרוך על נמלים. ביתך וביתנו היה בית לאנשים עם צרכים מיוחדים - שמוליק העיוור, דוד, ישראל שהפך לבן משפחה ועוד רבים. לפעמים זה היה מאתגר, אבל זה היית אתה.

"היית לב רחום לחלשים ואב דואג ליתומים. היית איש של אנשים. לפני שנתיים הגיעה המחלה. נלחמת כמו שרק אתה יודע עד הרגעים האחרונים".

הבן, עודד, הוסיף: "אבא, כשנכנסת לרבנות הצבאית עשית שינוי מקצה לקצה. היום כשאני מגיע לאימונים אני רואה רבנים עם זקנים על מדי ב' שמסתובבים ואני גאה ואומר - זה בזכות אבא. זה התוצאה שלך, אבא. זו העשייה שלך. היום הם חלק בלתי נפרד וזה באמת רק בזכותך".

בתו, מיל, אמרה בהלוויה: "תודה על זה שגם כשוויתרתי על עצמי - אתה לא ויתרת עליי. תודה על התקופה שעבדתי איתך. היית בוס קשוח אבל נתת לי כל הזמן הרגשה שאתה גאה בי ומעריך אותי. תודה על מה שלמדתי ממך ובגללך ובזכותך. למדתי שהחיים מורכבים, שאנשים מורכבים, ושלמרות הכל צריך לבחור לראות את הטוב ושצריך לחייך לאחרים ולהאיר פנים.

"ואבא, רציתי גם לבקש סליחה על כל הפעמים שהכעסתי ואכזבתי וכשלא עמדתי בציפיות, ובעיקר סליחה על הימים האחרונים. ניסינו לעשות הכי טוב עבורך ועבורנו במצב הבלתי אפשרי שהיינו בו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר