היום - מפגן 'הפלג'

63 עריקים יחגגו עם לימוזינות ותהלוכה מהכלא לירושלים

'הפלג' יערוך הערב בירושלים מעמד קבלת פנים ל-63 עריקים ששהו בכלא הצבאי בחודשי החורף • תהלוכת לימוזינות ורכבי פאר תצא ב-16:00 מכלא 4 - שם שוהה אהרון ביאלה - אל ירושלים (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
לימוזינה בתהלוכת 'הפלג'. ארכיון (באדיבות המצלם)

מעמד קבלת פנים מיוחד יתקיים היום (שלישי) בירושלים ל-63 עריקים בני 'הפלג הירושלמי' שריצו עונשי מאסר ממושכים בכלא הצבאי במהלך חודשי החורף האחרון.

בשעתו, חשף "כיכר השבת" כי מיד לאחר חג הסוכות נעצרו שני תלמידי ישיבת פוניבז' מהפלג הירושלמי בבדיקה שגרתית שקיימו שוטרים ממחוז ש"י, מעצרם הוציא אלפים להפגנות סוערות שנמשכו מספר חודשים, ובמהלכם נעצרו 63 תלמידי ישיבות עריקים שריצו עונשי מאסר של עד 90 ימים בכלא הצבאי.

מלכתחילה תכננו ב'פלג הירושלמי' לקיים אירוע גדול בחודש ניסן בהיכל הארנה שבירושלים, שם תכננו לשלב את קבלת הפנים לעריקים, אלא שפטירתו של הגר"ש אוירבך ופסיקתו של אחיו הגאון רבי עזריאל אוירבך, הביאה לדחיית האירוע למועד אחר בקיץ הקרוב.

כעת יוצאים בפלג לתהלוכת ענק שתתחיל בכלא 4 - כאות הזדהות עם העריק אהרון ביאלה השוהה שם. ביאלה שהשתחרר לליל הסדר, חזר כבר ביום ראשון אל בין כתלי הכלא, כך על פי סיכומים שנעשו בטרם שוחרר.

על פי הודעת המארגנים, התהלוכה תצא בשעה 16:00 משער ירושלים של כלא 4 הסמוך לראשון לציון, והיא תכיל 12 לימוזינות ורכבי פאר, אליהם יצטרפו עוד עשרות רכבים, משם ייצאו לעבר ירושלים על הציר של כביש מס' 1, ייכנסו לירושלים ויעברו את גשר המיתרים, ויעצרו במקום ההתאספות בירושלים - רחוב ירמיהו.

הקהל יתאסף בירושלים, ברחובות ירמיהו, לואיס ברנדייס, ומנחת יצחק, שם ימתינו להגעת התהלוכה, ומשם ילוו את עשרות העריקים בשירה וריקודים לעבר צומת בר אילן - שמואל הנביא.

לאחר סיום התהלוכה, יתקיים מעמד של סיומי המסכתות אותם למדו העריקים בין כתלי הכלא הצבאי, כשאת הקדיש והסיומים הם יקדישו לעילוי נשמתו של הגר"ש אוירבך זצ"ל.

חברי מועצת גדולי התורה של הפלג ישתתפו בחלק מהתהלוכה ובמעמד הסיומים, וחלקם אף ישאו נאומים בעניינים שעל סדר היום.

מהוועדה להצלת עולם התורה נמסר, כי הציבור החרדי מוקיר ומעריץ את גיבוריו - שמסרו את נפשם כפשוטו כדי למחוק את חוק הגיוס שהפיל חללים רבים מעולם התורה - ולהפוך אותה לאות מתה בספר החוקים. נקרא לשלטונות להתחיל להפנים כי הציבור החרדי לא עושה שקר בנפשו ולא מתפשר. לא ניתן לחבורה שמגדירה את עצמה כשלוחיהם של הציבור החרדי להמשיך במכירת החיסול של עולם התורה. גיבורנו הם אותם צעירים שעומדים מולם עם אמת יוקדת ללא חת ומכריזים כי "זאת התורה לא תהא מוחלפת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר