גלריה מסכמת

עצרת "הפלג הירושלמי": שני הרבנים סומנו כמנהיגים

בתהלוכת הלימוזינות של פעילי "הפלג הירושלמי" לכבוד העריקים מצה"ל, בלטו שנים מבכירי רבניהם, כמי שמתעתדים להנהיג אותם: "מרן הגאב"ד" ו"מרן ראש הישיבה" (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
נאומו של "מרן ראש הישיבה" הגרב"ש דויטש (באדיבות המצלם. תמונות: חיים גולדברג, כיכר השבת)

אלפים - לדברי המארגנים "עשרות אלפים" - משתתפים בשעה זו בטקס קבלת הפנים ל-63 עריקי "הפלג הירושלמי", ברחוב בר אילן בירושלים.

המעמד החל בתהלוכה של 12 לימוזינות בהם ישבו 63 העריקים, שיצאה מכלא 4 - כהזדהות עם אהרון ביאלה שנעצר לפני פסח. במשך מספר שעות נסעו רכבי הפאר עם העריקים, עד לירושלים, שם המתינו להם אנשי 'הפלג' שליוו אותם עד למקום העצרת.

התהלוכה, שנמשכה שעה ארוכה, כללה ריקודים סוערים והנפת עריקי הפלג על הכתפיים. לאחר מכן הם הועלו על במה שהוקמה באמצע הצומת, כשתומכיהם מריעים להם ושרים לכבודם.

בהמשך נשאו דברים חברי "מועצת גדולי עולם התורה" של הפלג, הגר"צ פרידמן והגרב"ש דויטש. הרב פרידמן דיבר על המשכיות המאבק שהחל בו הגר"ש אוירבך זצ"ל, וכינה את העריקים "גיבורים", והרב דויטש ציין את "מסירות הנפש" של העריקים, ש"מוכנים לעשות הכל כדי למנוע את המשך גזירת הגיוס".

מהתנהלות האירוע נראה, כי שני הנואמים הללו, הרב פרידמן והרב דויטש, סומנו כדמויות שיובילו את המשך דרכו של "הפלג הירושלמי".

הגר"צ פרידמן, שכובד לנאום ראשון, נקרא בתואר "מרן הגאב"ד" והגר"ש דויטש כובד בתואר "מרן ראש הישיבה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר