ירי טיל, הרג חיילים וחטיפה

פעילי הג'יאהד האסלאמי תכננו פיגוע על ספינת חיל הים

10 פלסטינים מרפיח נעצרו בחשד שתכננו פיגוע על ספינת חיל הים • בתוכנית: הטעיה, שיגור טיל קורנט על ספינת חיל הים, פציעה והרג של חיילים וחטיפת חיילים מהספינה • צפו במעצר (ביטחון)

מעצר החשודים (צילום: דובר צה"ל)

שירות הביטחון הכללי התיר לפרסם כי בחודש שעבר נעצרו לחקירה על-ידי חיל הים והשב"כ עשרה פלסטינים, תושבי רפיח, בחשד לאיסוף מודיעין ותכנון פיגוע על ספינת חיל הים, שכלל ירי טילים, הרג חיילים וחטיפתם.

החקירה החלה בתאריך 12 במרץ 2018, כאשר במהלך פעילות שוטפת של חיל הים בזירה הימית הדרומית, נעצר כלי שייט אשר חרג מאזור הדייג והמפליגים בו ביצעו פעילות איסוף על כוחות הביטחון.

כלי השייט החשוד נעצר על ידי לוחמי פלגת 916 - פלגת דבורות הבטחון השוטף בזירת הדרום ויחידות מיוחדות נוספות של חל הים.

מחקירת שירות הביטחון הכללי בסיוע משטרת ישראל עלה כי אחד העצורים, אמין סעדי מוחמד ג'מעה, יליד 1994, דייג תושב רפיח, הינו פעיל טרור בג'יהאד האסלאמי אשר, בהנחיית מפקדי הארגון ברפיח, לקח חלק בתכנון פיגוע כנגד כלי שיט של חיל הים, תוך שימוש במספר סירות.

מחקירתו של ג'מעה בשב"כ עלה כי תכנית הפיגוע הייתה כי סירה אחת תשמש לצרכי הטעיה, כך שבשעה שספינת חיל הים תפנה לעברה, הסירה השנייה תתקוף את הספינה ותשגר לעברה בה בעת טיל מסוג קורנט, במגמה לגרום לפציעה והרג של החיילים שעל סיפונה. הסירה השלישית תתקרב בשלב זה לספינת חיל הים במטרה לחטוף את החיילים שעליה לטובת חילופי שבויים.

עוד עלה מהחקירה כי במסגרת ההכנות לפיגוע ערך אמין ג'מעה מספר תצפיות על ספינות חיל הים ואסף מידע באשר למיקום ספינות חיל הים, מספר החיילים שעל סיפונן וכן אודות אמצעי הלחימה בספינות.

היום (רביעי) תגיש פרקליטות מחוז דרום לביהמ"ש המחוזי בבאר שבע כתב אישום חמור כנגד אמין ג'מעה.

בשב"כ מציינים כי "מדובר בחוליה נוספת בשרשרת פיגועי טרור אותם תכנן ויזם הגי'האד האסלאמי ברצועת עזה בחודשים האחרונים, ביניהם מנהרת החדירה לישראל שסוכלה ב-30 באוקטובר 2017, ירי הפצמ"רים לעבר ישראל ב-30 בנובמבר 2017, ירי הפצמ"רים לעבר יישובי העוטף ב-28 בדצמבר 2017 ופיגועים נוספים.

"פעם נוספת הוכח כי ארגוני הטרור מנסים לנצל את ההקלות האזרחיות שמבקשות ישראל לתת - הפעם בתחום הדיג - לטובת קידום פיגועי טרור, באופן הפוגע באוכלוסייה האזרחית ברצועת עזה. כוחות הביטחון - בים, ביבשה ובאוויר, ימשיכו לפעול לסיכול טרור".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר