בגלל הצלב

המקובל: לשרוף את תמונת הבבא סאלי. צפו

המקובל רבי דב קוק התוודע לסיפור של השרשרת עם תמונת הבבא סאלי שבתוכה הוטמן צלב ואמר כי אינו פוסק הלכה למעשה אך מי שישרוף זאת יבורך מפי עליון • צפו (אקטואליה)

ישראל כהן | כיכר השבת |
דברי הרב קוק (צילום: דוד שדה)

יהודי שרכש לפני כשנתיים שרשרת לתליה על המראה ברכב, עם תמונתו של הבבא סאלי זצ"ל, גילה להפתעתו כי מאחורי התמונה יש צלב. התליון נקנה בדוכן מזכרות שהוקם כנראה במהלך הילולת הבאבא סאלי בנתיבות.

אמש (שלישי), חול המועד פסח, הגיע יהודי שהזדעזע מהסיפור וסיפר למקובל הצדיק רבי דב קוק מטבריה על הפירצה הנוראה.

הרב קוק מאוד הצטער על זה ואמר שזה נעשה בכדי להתריס את מנוחתו של הבבא סאלי, ואף שהבהיר כי אינו פוסק הלכה למעשה, ציין כי מי שישרוף את הקמיע יחד עם התמונה יבורך מפי עליון.

"רבותי, כל מי שיש לו את הקמיע של ה"בבא סאלי" שמאחוריו יש צלב, אני לא יכול להגיד שחייב לבער את התמונה, אבל ודאי שהוא יצא מורווח מאוד אם הוא יבער אותה (יחד עם הצלב)", אמר הרב קוק.

לדברי הרב, "ידוע שהבבא סאלי היה מקפיד מאוד על צלב בבית, והיה מוצא כל צלב ברוח הקודש ומבערו. פעם אחת הגיע הבבא סאלי לבית אחד שיש בו צרות, ומיד הרים מזרון אחד והתגלה צלב, ואמר הבבא סאלי שכל הצרות בגלל הצלב הזה שמתחת למזרון. דווקא על הבבא סאלי הם שמים צלב בכדי להתריס את מנוחתו".

הרב קוק הוסיף ואמר: "מי שיכול (לבער את ה"קמיע" המזויף, שבתוכו הצלב עם התמונה) יבורך מפי עליון, ותזכו לשנים רבות נעימות וטובות, ויבוער הנגע של הצלבים של העבודה זרה של המסיון והנצרות הנוראה הרוצה לאכול בכל פה את עם ישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר