בשל החלטת בג"צ

המחאה: רחוב בר אילן שוב נחסם לתנועה

מאות מפגינים חסמו את רחוב בר אילן בבירה במחאה על החלטת בית המשפט העליון לאשר למשטרה את נתיחת הפעוט החרדי שנפטר בתחילת השבוע בבית המלון (חרדים)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: חיים גולברג, כיכר השבת)

שוב התחדשו ההפגנות בירושלים בצמתים מרכזיים ובבית שמש בשל החלטת בית המשפט היום בצהריים לאשר את נתיחת התינוק בן החודש שטבע לפני יומיים בבריכת הג'קוזי בבית המלון שם שהו הוריו.

מהמשטרה נמסר כי כמה מאות חרדים הפרו את הסדר ב 2 מוקדים: צומת יהודה הנשיא - נהר הירדן בבית שמש ובבר אילן - צפניה - הציר נחסם לתנועה ע"י המפגינים.

במהלך ההפגנות שנערכו היום בירושלים עצרה המשטרה עד כה 4 חשודים בגין הפרת הסדר הציבורי, חסימת כבישים ותקיפת שוטרים. 4 מבין החשודים שנעצרו אמש, שוחררו לאחר שקיבלו קנסות בגין חסימת הכביש והפרעה לתנועה.

"שוטרי משטרת ישראל שערוכים במוקדים אלו, פועלים להכוונת התנועה לצירים חלופיים ופועלים כנגד מפירי הסדר על מנת להשיב את הסדר הציבורי על כנו", מסר דובר המשטרה.

כזכור, במשפחתו של הפעוט קיוו כי בג"צ יקבל את עתירתם ולא יאפשר את נתיחת הפעוט, אך לאחר דיון ארוך בבית המשפט העליון, נדחתה בקשתם ובית המשפט אישר למשטרה לבצע נתיחה שלאחר המוות בגופת הפעוט בכדי לברר את נסיבות מותו.

עם זאת, בג"צ הורה לבצע את הניתוח בצורה הדרגתית לפי התחייבות המשטרה בנתיחה מקומית ובנוכחות רופא מטעם המשפחה. יצוין, כי על פרטי החקירה הוטל צא"פ, כך שלא ניתן להרחיב. מה שכן אפשר לציין זה העובדה כי ההורים של הפעוט עצורים מאז תחילת השבוע ומעצרם הוארך עד השבוע הבא.

השופטים קבעו בהחלטה, כי נוכח החומר שהתקבל, אין לשלול בשלב זה סיבת מוות נוספת על הסיבה שעלתה מגרסת ההורים, ואין מדובר רק בשאלות שעניינן אופי הטביעה.

השופטים הדגישו כי הם נותנים את דעתם לטענות הנכבדות של הסנגורים עורכי הדין איתמר בן גביר ומשה אלמליח באשר לשמירה על כבוד המת, אלא שבמקרה זה, לשיטתם, אין מנוס, אלא להורות על נתיחה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר