הזמנה מפתיעה

נמצא פתרון למתיחות טקס יום העצמאות?

נשיא הונדורס ידליק משואה בטקס יום העצמאות ה-70 של ישראל מה שככל הנראה יאפשר בצורה מסודרת את השתתפותו של ראש הממשלה, נתניהו בטקס (פוליטי, מדיני)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
הרננדס בביקורו בישראל (צילום: קובי גדעון לע"מ)

האם נמצא הפתרון לסכסוך בין יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין לשרה מירי רגב? נשיא המדינה שאמר כי "יעמוד תמיד" לצד ישראל, חואן אורלנדו הרננדס, נשיאה של הונדורס, ידליק משואה ביום העצמאות - ועצם נוכחותו עשויה לחייב את הגעת ראש הממשלה בנימין נתניהו לטקס, כפי שדרשה רגב.

נשיא הונדורס, אישר את השתתפותו בטקס הדלקת המשואות ויתלווה למדליקת המשואה מטעם המרכז לסיוע ושיתוף פעולה בינלאומי של משרד החוץ. אתמול פורסמה זהות מדליק משואה נוסף בטקס לנעילת יום הזיכרון ולפתיחת אירועי יום העצמאות ה-70 למדינה - הזמר שלמה ארצי.

שרת התרבות רגב אישרה שהמרכז לסיוע ושיתוף פעולה בינלאומי במשרד החוץ (מש"ב) ידליק משואה בטקס הדלקת המשואות יחד עם נשיא הונדורס, בוגר קורס ההכשרה של משרד החוץ משנת 1992. הרננדס החל את דרכו הדיפלומטית בהשלמות בקורס מנהיגות חברתית של מכון מש"ב בשנת 1992 והוא בוגר מש"ב הראשון שנבחר להיות ראש מדינה. זו תהיה הפעם הראשונה בתולדות טקסי הדלקת המשואות בה ראש מדינה זרה נמנה בין מדליקי המשואות.

בדרך כלל נוכחותו של נשיא מדינה בטקס ממלכתי רשמי מחייבת גם את נוכחות ראש הממשלה מה שכאמור יפתור ככל הנראה את הוויכוח סביב השתתפותו של נתניהו בטקס.

מש"ב - המרכז לסיוע ושיתוף פעולה בינלאומי במשרד החוץ - נוסד כזרוע הסיוע הרשמית של מדינת ישראל ומאז ועד היום הדריך והכשיר קרוב ל-300 אלף משתלמים מכ-140 מדינות מתפתחות בתחומים בהם ישראל מצטיינת כמו חקלאות, חינוך, רפואה, העצמת נשים והיערכות לחרום.

שרת התרבות רגב אמרה עם פרסום שמו של הרננדס: "ברוך הבא נשיא הונדורס. אני שמחה וגאה שנשיא הונדורס שהוא בוגר קורס של מש"ב יגיע לטקס ויתלווה למדליקת המשואה מטעם משרד החוץ. המרכז לשיתוף פעולה בינלאומי במשרד החוץ הוא מנושאי הבשורה של מדינת ישראל, ככזו החותרת ל'תיקון עולם'. מש"ב מביא איתו לכל מקום על הגלובוס, בעתות מצוקה ובשגרה, את החכמה והידע שקיימים בישראל, כדי להפוך את העולם כולו לטוב יותר. הגברת הטוב בעולם הוא מטרתה של מדינתנו מדינת ישראל ואני שמחה שהמרכז ישיא משואה במלאת 70 שנים למדינת ישראל".

בשנים האחרונות מערכת היחסים בין הונדורס לישראל פורחת. הרננדס ביקר בישראל כמה פעמים ובין שתי המדינות קיימים הסכמי בתחומי שיתוף פעולה ביטחוני, מים ופיתוח החקלאות. הוא אמר בעבר כי "כל עוד הוא ישמש כנשיא, הונדורס תעמוד לצד ישראל" ובדצמבר האחרון הונדורס בראשותו הייתה אחד המדינות הבודדות שהצביעה לצד ישראל בהצבעה באו"ם על הכרזת ירושלים של דונלד טראמפ ועל פי הדיווחים היא גם שוקלת להעביר את שגרירותה לירושלים.

בבחירות האחרונות, שנערכו באותו חודש, הוביל לפי ספירת רוב הקלפיות דווקא יריבו סלבדור נסראללה, ממוצא פלסטיני, אבל אז העדכונים הופסקו. לאחר ימים של חוסר ודאות נמסרו התוצאות הרשמיות, לפיהן דווקא הרננדס הוא המנצח. בעקבות זאת החלו מהומות במדינה, אך השקט חזר למדינה הדרום אמריקאית אחרי כחודש.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר