סערה פוליטית

לא סופר את יולי: נתניהו ישתתף בטקס המשואות

יו"ר הכנסת יואל יולי אשלדטיין איים כי אם ראש הממשלה בנימין נתניהו ישתתף בטקס המשואות הרי שעובדי הכנסת יחרימו את הטקס, אך נתניהו החליט כי יגיע גם יגיע (אקטואלי)

ישי כהן | כיכר השבת |
בנימין נתניהו ויולי אדלשטיין (צילום: פלאש 90)

יו"ר הכנסת יואלי יולי אדלשטיין הודיע, שוב ושוב, בחודש האחרון, כי לא יאפשר לראש הממשלה בנימין נתניהו להשתתף ב'טקס המשואות' בליל יום העצמאות, וכי אם נתניהו יגיע הרי שעובדי הכנסת יחרימו - לראשונה - את הטקס היוקרתי.

אך כנראה שרוה"מ לא מתרגש מאיומיו של בכיר מפלגתו והחליט להשתתף בטקס ויתכן שאף לנאום בו וזה לרגל יום העצמאות ה-70 למדינת ישראל.

הערכה במערכת הפוליטית כי השתתפות נתניהו נסללה דרך הגעתו של נשיא הונדורס, חואן אורלנדו הרננדס, שהודיע שישתתף בטקס החגיגי, מה שיחייב את נתניהו להשתתף בטקס.

שרת התרבות מירי רגב אמרה בעקובת הגעת הנשיא חואן: "ברוך הבא נשיא הונדורס. אני שמחה וגאה שנשיא הונדורס שהוא בוגר קורס של מש"ב יגיע לטקס ויתלווה למדליקת המשואה מטעם משרד החוץ. המרכז לשיתוף פעולה בינלאומי במשרד החוץ הוא מנושאי הבשורה של מדינת ישראל, ככזו החותרת ל'תיקון עולם'. מש"ב מביא איתו לכל מקום על הגלובוס, בעתות מצוקה ובשגרה, את החכמה והידע שקיימים בישראל, כדי להפוך את העולם כולו לטוב יותר. הגברת הטוב בעולם הוא מטרתה של מדינתנו מדינת ישראל ואני שמחה שהמרכז ישיא משואה במלאת 70 שנים למדינת ישראל".

בתוך כך, ראש השב"כ לשעבר, כרמי גילון, קרא לערוצי הטלוויזיה להחרים את נאום נתניהו - אם ינאם וכתב: "כל הצופים הרוצים להביע את מחאתם על הפיכת האירוע הממלכתי ביותר במדינה לאירוע פוליטי של נתניהו יכבו את הטלוויזיה או יעבירו ערוץ בזמן נאומו. זו מחאה שאפשר למדוד ולקבל נתונים עליה כמעט בזמן אמת. אם יעשו זאת כמה מאות אלפים - יכול להיות לכך אפקט ציבורי מרשים"

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר