"רוסיה צריכה לשאת באחריות"

זוועה בסוריה: כ-150 הרוגים במתקפה כימית של צבא אסד

כ-150 בני אדם - רובם ילדים ונשים, נהרגו ומאות נפצעו וסובלים מחנק בעקבות מתקפה כימית של צבא אסד, בעיר דומא, כך מדווחת רשת 'סקיי ניוז' בערבית • ארה"ב : 'רוסיה תישא באחריות' (עולם)

אחד הילדים שנפגעו (צילומסך: יוטיוב)

כ-150 בני אדם - רובם ילדים ונשים - נהרגו ומאות נפצעו וסובלים מחנק בעקבות מתקפה כימית של צבא אסד, בעיר דומא שבמזרח רוטא, בסוריה - כך מדווחת רשת "סקיי ניוז" בערבית.

ברשתות החברתיות הופצו תיעודים מזעזעים, תמונות וסרטונים קשים ביותר לצפיה, בהן נראים ילדים ותינוקות, חלקם ללא רוח חיים ואחרים כשהם מתקשים לנשום ונחנקים בעקבות הגז.

ארגון המורדים הסורי "צבא האיסלאם" האשים את משטר אסד בהטלת חביות נפץ הכוללות רעלים כימיים על אזרחים במזרח רוטה ופציעתם של יותר מ-500 בני אדם.

ארגון הסיוע הרפואי הסורי-אמריקני (SAMS) דיווח כי פצצת כלור פגעה בבית חולים בדומא והרגה שישה. כמו כן דיווח כי "פצצה נוספת עם כמה חומרי לחימה כימיים פגעה בבניין סמוך".

מחלקת המדינה האמריקנית הגיבה לדיווחים ואמרה כי היא בודקת אותם וכי אם אכן יתגלה שאסד ביצע שימוש בנשק כימי, רוסיה תישא באחריות לכך והדבר ילווה בתגובה של הקהילה הבינלאומית.

דוברת מחלקת המדינה הת'ר נוארט ציינה כי "רוסיה, בתמיכתה הבלתי מתפשר במשטר אסד, צריכה לשאת באחריות לתקיפות הכימיות".

בסוכנות הידיעות הסורית הרשמית מיהרו להכחיש את הדיווחים ואמרו כי "הטרוריסטים של 'צבא האיסלאם' נמצאים בקריסה וכלי התקשורת שלהם מפיצים טענות שקריות על התקפות כימיות בניסיון שקוף וכושל להסיח את הדעת מהישגי הצבא הסורי הערבי".

בשבועות האחרונים נמשכת המתקפה של המשטר הסורי - בסיוע חיל האוויר הרוסי - על דומא, נגד המוקדים האחרונים של ארגוני המורדים.

מרכז המעקב הסורי לזכויות אדם דיווח כי יותר מ-150 אלף אזרחים חפים מפשע ופעילי ארגוני המורדים נטשו את האזור בתקופה האחרונה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר