סערת החינוך בניו יורק

מאבק בין ההורים החרדים ליוצאים בשאלה

לאחר הצלחת הסנאטור החרדי שלא לאפשר כפיית לימודים בישיבות בניו יורק, היוצאים בשאלה חוגגים ומנגד ההורים החרדים כינסו מסיבת עיתונאים בה הסבירו את עמדתם (עולם)

ישראל כהן | כיכר השבת |
ההורים במסיבת העיתונאים (באדיבות המצלם)

הצלחתו של הסנאטור שמחה פלדר שניצל את השפעתו המכרעת שלא לאפשר כפייה של לימודים חיצוניים בישיבות בניו יורק, גורמת לסערה ציבורית בארצות הברית כאשר תשומת הלב התקשורתית ניתנת כעת לתכני הלימוד בישיבות.

לדברי נפתלי מוסטר, יוצא בשאלה, שיזם בשנים האחרונות סדרת תביעות במטרה לחייב את העירייה ומשרד החינוך לכפות לימודי ליבה בתלמודי תורה וישיבות בניו יורק, מדובר בהצלחה למאבק הציבורי שכן כעת המוסדות יהיו תחת עין הביקורת הציבורית.

"אנחנו נאבקים במשך שנים ורק כעת המחוקקים מבינים את הבעיה", אומר מוסטר.

מוסטר וחבריו מאשימים את ראש העיר ביל דה בלזיו שבגלל אינטרסים פוליטיים וחשש מקבוצות כוח בקהילות החרדיות אינו פועל לאכיפת לימודי ליבה בישיבות.

מנגד התארגנו קבוצת הורים חרדיים למאבק ציבורי והסברתי נגד יוזמותיו של מוסטר ובמסיבת עיתונאים שערכו בימי חול המועד הסבירו לציבור הרחב כי רצונם לשמור על החינוך היהודי "של פעם" ללא כל התערבות וכפייה.

ההורים החרדים כינו את מוסטר וחבריו קבוצה קטנה ושולמית של תלמידים ממורמרים שמבקשים לכפות את דרך החינוך המערבית על החינוך היהודי.

"כבוגרי ישיבה אנו יודעים שהחינוך שמוענק לילדינו הינו הטוב ביותר ומדובר במסגרת מוסרית וחינוכית שמכינה את ילדינו לחיים של יהדות תוך מתן אפשרות להצליח בעולם המודרני", אמרו ההורים.

לדבריהם, הלימוד בישיבות מקנה חשיבה ביקורתית וניתוח ופתרון בעיות שמאפשר הצלחה בהמשך במגוון רחב של עיסוקים בחיים המודרניים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר