הפתעה ברשת

גולשים ערבים תומכים בישראל, נגד החמאס

בעמודי משרד החוץ בערבית נראו בימים האחרונים תגובות רבות של גולשים ממדינות ערב שהביעו תמיכה בישראל ותקפו את החמאס על התנהגותו ביום שישי האחרון (העולם הערבי)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
צמיגים בוערים בגבול עזה (צילום: עבד רחים חטיב, פלאש 90)

אנו רגילים בדרך כלל לתמיכה של העולם הערבי בפלסטינים, אך מסתבר שגם לערבים רבים נמאס מהתנהגות החמאס. בעמודי הפייסבוק והטוויטר של משרד החוץ בערבית התקבלו ביומיים האחרונים הודעות ותגובות אוהדות מגולשים ממדינות ערביות, שהביעו תמיכה בישראל וסלידה מחמאס בעקבות ההפגנה ביום שישי האחרון.

גולש בשם איברהים כתב: "שאללה ישמור על ישראל ועל העם הישראלי האח. אני מוסלמי וערבי ואני אוהב את ישראל, ומאחל לה רק טוב". הגולש פנה למתפרעים הפלסטינים בגבול ואמר: "זו אדמתה (של ישראל), ומי אתם? לבי עם בני דודי היהודים. אין מנוס שהטרור הפלסטיני של חמאס יסתיים".

הגולש אחמד מבצרה שבעיראק כתב: "אנחנו מקווים שהאחים הפלסטינים לא ייגררו אחרי מזימות הטרור של חמאס, אשר יפגעו אך ורק הפלסטינים. עלינו להפעיל את המחשבה ולפעול למען השלום בין מדינת ישראל והמדינה הפלסטינית".

אזרח ירדני בשם עבד אלמאלה כתב: "ילדים עזתים צריכים אוויר נקי ולא אוויר שזוהם בשריפת צמיגי השנאה. הם גם זקוקים למנהיגים חדשים שיעבירו אותם מעידן הסכסוכים והרעב אל אור ההומניטריות, הידע והאהבה". הגולש טען כי מנהיגי חמאס שואבים את רעיונותיהם מהיטלר ומאיראן. "הגיע הזמן להשליך אותם אל פח האשפה של ההיסטוריה, יחד עם צמיגי השנאה שלהם".

יונתן גונן, ראש ענף ערבית במחלקה לדיפלומטיה דיגיטלית במשרד החוץ, אומר כי תגובה זו היא דוגמה למגוון תגובות והודעות חיוביות שהתקבלו. "נכתבו אלפי תגובות לפוסטים שפרסמנו בנושא האירועים בשישי, חלק מהן הזדהו עם הפלסטינים וחלקן האחר עם ישראל. הבלטנו בפוסטים שארגון טרור, חמאס, עומד מאחורי האירועים האלימים ושלא מדובר בהפגנה בדרכי שלום, ואכן ראינו שהגולשים תוקפים בחריפות את הארגון".

תמונה של תינוק פלסטיני שצולם לצד צמיגים שנועדו להבערה במהומות, עוררה כעס רב על חמאס בקרב גולשים שהגיבו בעמוד הפייסבוק של משרד החוץ. "הרחמים והאנושיות נמוגו מלבבותיכם, יא מנהיגי חמאס", כתב עומאר. גולש נוסף פנה לתינוק שבתמונה וכתב: "גופך הזעיר ינוצל על ידם (על ידי חמאס). הם יסחרו בדמך, ילדי, הם יסחרו בנשמתך הטהורה. יקירי הפלסטיני - הם יסחרו בסיפור שלך".

חלק מהתגובות התקבלו גם מאזרחים סעודים, ייתכן כי בהשפעת שריפת התמונות של המלך הסעודי ויורש העצר במהלך האירועים בעזה בשל טענות חמאס כי הסעודים פועלים נגדם ודבריו של הנסיך הסעודי בזכותה של ישראל להתקיים. גולש סעודי כתב למשל: "המלחמה בטרור מתחילה בהסרתו מבחינה רעיונית. אין ספק שארגון הטרור חמאס בולם כל אופציה לשלום ופועל להפצת שנאה ואלימות. ישראל היא בעלת ריבונות מוכרת מבחינה בינלאומית". סעודי נוסף כתב: "על העולם לדעת על הפגיעה של חמאס בתושבי עזה ולהיות ניטרלי, במקום לשתוק על ההתנהלות של חמאס ולהטיל את אור הזרקורים על ישראל בלבד".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר