הסוף לסאגה?

לראשונה: בנימין נתניהו ידליק משואה בטקס

מירי רגב החליטה, יו"ר הכנסת התנגד, וכעת מסתמנת פשרה שתשאיר את כולם מרוצים, ונוכחים. יו"ר הכנסת אישר את המגעים, אך הדגיש כי כלום עדיין לא סגור (פוליטי מדיני)

אילוסטרציה (צילום: flash 90)

סוף לסערה? על פי דיווחים של חברת החדשות, ישנם מגעים לפשרה סביב שאלת השתתפותו של ראש הממשלה נתניהו בטקס הדלקת המשואות. על פי הפשרה המסתמנת, ידליק ראש הממשלה משואה בטקס ביום העצמאות ה-70 למדינת ישראל ויישא כמה מילים כנהוג. כשבמצב שכזה, צפוי יו"ר הכנסת אדלשטיין להגיע לטקס כמתוכנן. היום (ראשון) שוחחו השניים בנידון, אך מטעמו של יו"ר הכנסת נמסר, כי "אני יכול לאשר שמתקיימים מגעים, אבל שום דבר לא הוחלט ולא סופי".

כזכור, בתחילת השבוע שעבר הבהירה רגב כי "מאז ומעולם טקס המשואות הוא טקס של הממשלה, מעולם הוא לא היה טקס של הכנסת. אני חייבת להגיד שאני מאוכזבת מההתנהלות של יושב ראש הכנסת שבאמירות ובהתנהלות שלו פוגע בממלכתיות של הכנסת והממשלה".

לדבריה, הכנסת כלל לא שותפה לתכנון וארגון של טקס המשואות. "הממשלה החליטה לכבד את יו"ר הכנסת בנאום במהלך הטקס אבל זה לא הופך את הטקס לשלו וזכותה של הממשלה גם לקבל החלטה, שאחת לעשר שנים 70 שנה למדינת ישראל יופיעו בטקס במשותף גם נשיא המדינה וגם ראש הממשלה", הדגישה.

אדלשטיין הגיב לדברים בצורה לקונית ואמר: "עמדתו של יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין, נשארה בעינה. היו"ר מאחל המשך חג שמח לכל עם ישראל".

ולאחר מכן צייץ יו"ר הכנסת ציטוט של אלוף-משנה דוד רוקני, שכיהן 34 שנים כמפקד טקס הדלקת המשואות בהר הרצל ביום העצמאות: "הטקס הוא של יו"ר הכנסת, למה להכניס, זה לא בסדר שמבקשים להכנס פנימה, שיחפשו את הדברים האחרים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר