יו"ר אונסקו לשעבר קוראת לארה"ב וישראל לשוב לארגון

לאחר שורת החלטות תמוהות ואנטי ישראליות קיבלו ישראל וארצות הברית החלטה לעזוב את ארגון אונסק"ו של האו"ם. המנכלי"ת היוצאת בראיון: "צר לי על העזיבה" (פוליטי מדיני)

אירינה בוקובה (צילום: שאטרסטוק)

גב' אירינה בוקובה עמדה בראש ארגון אונסק"ו עד לפני שלשה חודשים ותחת ידה עברו החלטות אנטי ישראליות שעוררו סערות רבות וגרמו לישראל וארה"ב להודיע על פרישה מהארגון. בשבוע שעבר היא העניקה ריאיון לחברת החדשות ואמרה כי ההחלטות שפורשו כמתקפה נגד ישראל אינן כישלון אישי שלה - וחשפה כי עמלה רבות לרכך אותן.

בוקובה שהתארחה בפורום למאבק באנטישמיות שהתקיים בירושלים הסבירה: "ראוי שמזכ"ל אונסק"ו ישתתף בפורום כזה כי אונסק"ו היא אחת מהסוכנויות המובילות כאשר אנחנו מדברים על אנטישמיות", בהתייחסות למאבק באנטישמיות. בוקובה ביקשה להדגיש כי קיימת הבחנה בין המסרים השונים של הארגון: "מצד אחד יש החלטות מסוימות של הגופים המפקחים שלנו, למשל של ועדת המורשת הלאומית שבהן המדינות החברות מחליטות, אבל מצד שני ישנה כל הפעילות הנוספת שאונסק"ו עושה, כפי שציינתי את הפעילות בתחום האנטישמיות".

כשנשאלה על החלטות הארגון שהכירו בקשר הפלסטיני לאתרי מורשת יהודיים מובהקים כגון מערת המכפלה והכותל המערבי אמרה בוקובה: "אנחנו סוכנות השייכת לאו"ם וצריך להסתכל על כך גם דרך הפריזמה של החלטות האו"ם ושל הדרך שבה האו"ם פועל. כמזכ"לית אונסק"ו פרסמתי כמה הצהרות וביקשתי מהמדינות החברות, בכל מה שקשור לעיר העתיקה של ירושלים וחומותיה, לבחון גם את המורכבות של הסוגיה וביקשתי מהמדינות החברות בהזדמנויות רבות להגיע להסכמה כללית סביב החלטות כאלה".

לדבריה, "בעבר ניתן היה לאמץ החלטות כאלה תוך הסכמה כללית, וגם להעביר את המסר לא רק של מורכבות העניין אלא גם של העובדה ההיסטורית שזהו פסיפס של שלוש הדתות המונותאיסטיות והן שלובות זו בסוף ולא ייתכן לקרוע לגזרים מורשת או היסטוריה. בסוף הניסוחים עודנו כי היו ויכוחים גדולים סביב העניין ולמדינות החברות ישנה הזכות לאמץ החלטה כזו. זו זכותן".

"לא הייתי אומרת שזה כישלון אישי", הוסיפה, "ייתכן שנטלתי סיכון מסוים כאשר קראתי למדינות החברות לחזור להבנה שהדבר חשוב לכולם, לשלוש הדתות. הניסוחים השתפרו אחרי שפרסמתי את ההצהרה ופעלתי מול המדינות החברות, אז אני מקווה שהן יוכלו להגיע להסכמה כללית". על ביקורה בעיר דוד אמרה: "פגשתי היסטוריה, אני חושבת שצדקתי בהצהרות שלי בעבר שמדובר בקשר אינטימי ופסיפס של שכבות שונות של היסטוריה שאנחנו צריכים להתחשב בה. כמובן שליהודים יש זכות במקום".

כשנשאלה בוקובה על החלטת ארה"ב וישראל לפרוש מהארגון האנטישמי לדבריהם, אמרה: "צר לי על כך מעומק הלב, אמרתי זאת בהזדמנויות רבות". כשנשאלה האם קבלת הפלסטינים לארגון ב-2011 קשורה לעזיבה, השיבה: "זה הליך פוליטי ואני מקווה שגם ישראל וארה"ב ויחזרו לחיק הארגון. עדיין אכפת לי מאוד מהארגון למרות שאני כבר לא שם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר