"פגיעה בשוויון"

בית הדין לעבודה מקפיא את שילוב החרדים במגזר הציבורי

בית הדין לעבודה הורה למדינה לשלב מיידית לפחות 10 נשים בקורס לגברים חרדים לשירות המדינה או להקפיא את הקורס. המדינה טענה: שינוי בתמהיל הקורס יוביל לעצירת ההכשרה (חרדים,חדשות)

אילוסטרציה (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

בית הדין האזורי לעבודה בירושלים קיבל היום עתירה שהוגשה על ידי שדולת הנשים נגד "משפיעים/ות - חרדים לשירות הציבורי" - תכנית לשילוב חרדים בנציבות שירות המדינה שמפעיל משרד העבודה והרווחה - זאת מאחר והקורס במסגרתה מתקיים בהפרדה וללא השתתפות נשים.

בית הדין קבע כי המתכונת הנוכחית והנפרדת של הקורס מהווה פגיעה קשה וישירה בזכות השוויון. "באיזון בין הנזק שיגרם מהקפאת ההכשרה ובפרט לעמיתים שהחלו בה, אל מול הזכות החוקתית לשוויון גוברת האחרונה" נאמר בהחלטה.

בית הדין אפשר למדינה לצרף בתוך 30 יום לפחות עשר נשים לקורס ולהמשיך את קיומו כרגיל, וקבע כי אם המדינה תחליט למרות זאת שלא לצרף נשים לקורס, הליך ההכשרה של המשתתפים ב"משפיעים/ות - חרדים לשירות הציבורי" יוקפא מה-22 באפריל ועד להחלטה אחרת.

מיכל גרא מרגליות, מנכ"לית שדולת הנשים בישראל, התייחסה לפסיקה ואמרה כי "בית הדין לעבודה השמיע קול צלול וברור: הפרדה בין גברים לנשים אסורה בשירות המדינה. לא ניתן להסיג אותנו עשרות שנים אחורה, וקבלה לעבודה אינה יכולה להיות לפי מגדר. לצערנו, נדרשה התערבות של בית הדין כדי למנוע הסדרי הפרדה בעבודה. טוב תעשה המדינה אם תשלב חרדים וחרדיות בשירות המדינה ובכלל, לצד נשים, ולא תוביל לדחיקתן מהמרחב הציבורי ומשוק העבודה".

בית הדין הורה לשלב במיידי לפחות 10 נשים בקורס (צילום: מאיר אלפסי, כיכר השבת)

עורכי הדין חגי קלעי, ליעד ורצהיזר ומרים זלקינד שפעלו בנושא מטעם שדולת הנשים אמרו הערב כי "החלטת בית הדין, הגם שאינה סוף פסוק, מציבה בפני המדינה תמרור עצור ברור וחד-משמעי. בית הדין דחה אחת לאחת את טענות המדינה, הבהיר כי לא הוכח כלל שנבדקה חלופה ללא הפרדה, וכי המדינה לא הציגה תשתית עובדתית כלשהי לתמוך בטענותיה".

"בית הדין דחה גם את טענותיה המשפטיות של המדינה במלואן, והבהיר כי שוויון הזדמנויות בעבודה משמעותו שכל משרה בשירות המדינה תהיה פתוחה לשני המינים, והקבלה לעבודה תתבצע על פי כישורים בלבד. יש לקוות שההחלטה המפורטת והמקיפה של בית הדין, המאמצת את עמדת השדולה במלואה, תביא את המדינה לבצע סיבוב פרסה ולהפסיק ליזום, לאפשר ולממן הסדרי הפרדה".

תכנית "משפיעים" של נציבות שירות המדינה נועדה לגייס חרדים אקדמאים לעבודה במגזר הציבורי. במכרז שנציבות שירות המדינה פרסמה בנושא נאמר כי התכנית פונה לנשים ולגברים, אולם שלב ההכשרה של התכנית, כך לפי החלטת ועדת היגוי, יתקיים בהפרדה כשמחזור אחד מיוחד לגברים בלבד והמחזור שאחריו לנשים בלבד.

בתגובה, שדולת הנשים אמנם בירכה על היוזמה לקליטת חרדים במגזר הציבורי, אולם דרשה ממ"מ נציב שירות המדינה אודי פראוור לבטל מיידית את ההפרדה בקורס. השדולה טענה כי הוראות המכרז נוגדות את חוק איסור הפליה במוצרים ומנוגדות להמלצות משרד המשפטים. המדינה טענה בתגובה כי ההפרדה בקורס חיונית, וכי שינוי בתמהיל הקורס עשוי לגרום להפסקת ההכשרה.

כעת כאמור, בית הדין לעבודה הורה למדינה לקלוט לפחות עשר נשים לקורס - ובמידה ולא ייעשה כך, להקפיא את ההכשרה של משתתפיו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר