בהשתתפות רבנים וראשי ישיבות

במקום שמחה - הלוויה: החתן שנשרף למוות הובא לקבורה

בבית שמש הובא הלילה למנוחות החתן ישראל לוין ז"ל, שנהרג בתאונה קשה בארה"ב יחד עם כלתו אלישבע קפלן ע"ה. אביו ספד: "זה לא אובדן פרטי, אלא אובדן של כלל ישראל". צפו בתיעוד (חרדים)

אריאל ליבא | כיכר השבת |
מסע ההלוויה, הערב (צילום: אריאל ליבא)

עשרות בני אדם השתתפו היום (ראשון) במסע הלוויה של החתן ישראל לוין ז"ל שנהרג בתאונה המחרידה בארה"ב יחד עם כלתו שעה שהיו בדרכם הביתה. מסע הלוויה שהתחיל בעיר מגוריו בניו יורק בערב חג שני, נמשך הערב בבית העלמין בבית שמש, שם נקבר לצד אחיו שנפטר לפני מספר שנים. "כיכר השבת" העביר את ההלוויה בשידור חי.

רבנים וראשי ישיבות בהם ראש ישיבת מיר הרב אליעזר יהודה פינקל והמשגיח הרב דן סגל, השתתפו אף הם בהלוויה. הרב בנימין קרליבך נשא הספד קצר, ואמר כי מדובר בטרגדיה לכל עם ישראל: "העובדה שהבשורה הגיעה לכל עם ישראל כל כך מהר מראה שזו גזירה על עם ישראל".

אחיו הספידוהו בבכי ודיברו על האבידה הגדולה. אחיו הגדול שמואל דוד הספידו ואמר: "אחי היקר ישראל, אהבתי אותך כל כך והיית כל כך יקר לנו. רק לפני כמה שבועות שמחנו איתך בשמחת האירוסין שלך וחיוכך הגדול היה משהו מיוחד. בישיבה בארץ היית קם ב6 בבוקר כדי ללמוד. אהבת את משפחתך ובמיוחד את האחיינים והאחייניות שלך. כשחזרת לאחרונה מהארץ באת עם מתנות רבות עבור האחיינים שלך ונתת להם את זה בשמחה גדולה". את דבריו סיים במילים:" אני אוהב אותך כל כך ואתה תחסר לנו מאוד, בבקשה תשגיח עלינו מלמעלה".

אביו של החתן ספד לו: "כתוב בתורה "וכל בית ישראל יבכו את השריפה אשר שרף ה'" כשמדובר בבני השני שאני קובר, מדובר בשריפה אשר שרף ה'. אבל יש עוד פשט, "יבכו את השריפה אשר שרף ה'", כביכול אף הקב"ה נשרף איתו".

"השאלה שכולם שואלים זה למה? למה ה' מביא כאלו אסונות לכלל ישראל ועוד בחג הפסח? כל מי ששמע על הטרגדיה נתמלא צער, למה? כי כאשר כל יהודי מבקש ישועה, הוא מבקש לעצמו. אבל מה עם הקב"ה? "עימו אנוכי בצרה" הקב"ה נמצא בגלות יחד איתנו. כמה כואב לכל יהודי שהקב"ה נמצא בגלות? כשיהודי מתפלל למשיח, הוא מתפלל עבור עצמו, או אולי כדאי שיתפלל עבור ה'. 'שכינה בגלות'".

ישראל ואלישבע, ימים לפני מותם (באדיבות המשפחה)

"זה ברור לכולנו, לאישתי ולי, שזהו אינו האובדן שלנו, זהו אובדן לכל כלל ישראל. אני מרגיש שהטרגדיה הזאת יכולה לעזור להביא את משיח".

החתן ישראל לוין נקבר הערב לצד אחיו ארי שנפטר לפני כמה שנים בבית העלמין ארץ החיים שבבית שמש.

צילום: אריאל ליבא
צילום: אריאל ליבא
צילום: אריאל ליבא
צילום: אריאל ליבא
צילום: אריאל ליבא
צילום: אריאל ליבא
צילום: אריאל ליבא
צילום: אריאל ליבא
צילום: אריאל ליבא
צילום: אריאל ליבא

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר