שימו לב

הרבנות: החמץ בדיוטי פרי - עבר עליו הפסח

חנויות הדיוטי פרי מוכרות חמץ במהלך חג הפסח מבלי לבצע מכירת חמץ מה שהופך את בקבוקי הוויסקי והשתייה החריפה לחמץ שעבר עליו הפסח האסור בהנאה על פי ההלכה (בארץ)

קובי רוזן | כיכר השבת |
(צילום: משה שי, פלאש 90)

מידי שנה עולה, שוב ושוב, סוגיית רכישת מוצרים מחנות הדיוטי פרי בנתב"ג, לאחר חג הפסח. אך גם, השנה, מודיעה הרבנות הראשית כי חל איסור הלכתי לרכוש מוצרי חמץ מהחנות, שכן המקום היה פעיל בהלך ימי חג הפסח ומכר חמץ.

הסוגיה נוגעת בעיקר לאלו המגיעים לחנות בכדי לרכוש בקבוקי וויסקי יקרים, במחיר מוזל ללא מיסים. ברבנות מבהירים זאת לטובת היהודים שומרי התורה והמצוות לבל ייכשלו ברכישת חמץ גמור שעבר עליו הפסח.

בהודעה שפרסמה הצהריים (שני) מחלקת הכשרות ברבנות הראשית לישראל נאמר: "לבאים וליוצאים מן הארץ נבקש להבהיר כי במהלך הפסח נמכרו משקאות וויסקי וכדומה שאינם כשרים לפסח בדיוטי פרי שבנתב"ג, ועל כן המוצרים המכילים חמץ הנמכרים במקום הינם בחזקת חמץ שעבר עליו הפסח".

ברבנות מבקשים להבהיר: "בהזדמנות זו נבקש להבהיר כי המקום אינו תחת השגחה לא לימות השנה ועל אחת כמה וכמה לא לפסח. יחד עם זאת נבקש לציין כי על פי הנמסר, החנות הממוקמת בשרוול D7 מכרה את חמצה לנכרי כדין לפני הפסח, כך שבמוצרים שבה אין בעיה של חמץ שעבר עליו הפסח".

האזהרה נכונה ותקפה גם לקניית בירה בחנויות וקיוסקים שלא עשו מכירת חמץ וייקח זמן עד שהסחורה החדשה תגיעה לחנויות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר