"בכל מקרה, ארה"ב תגיב"

ארה"ב מאשימה: "ידיה של רוסיה מגואלות בדם של ילדים"

משרד החוץ גינה את המתקפה הכימית של אסד, שגרירת ארה"ב באו"ם האשימה את רוסיה כי ידיה מגואלות בדם והבטיחה כי ארה"ב בכל מקרה תגיב אך שגריר רוסיה טען: לא היה נשק כימי (בעולם)

פוטין, אסד וטראמפ (צילום: מארק ניימן, לע"מ, שאטרסטוק, אוליבייר פיטוסי, פלאש 90)

משרד החוץ פרסם הודעה לא שגרתית בה הוא מגנה את התקיפה הכימית שביצע משטרו של הנשיא בשאר אסד בעיירה דומא בסוריה. בנתיים, נשיא ארה"ב דונלד טראמפ דן באפשרויות לתגובה צבאית בסוריה ושגרירת ארה"ב באו"ם, ניקי היילי הבהירה כי ארה"ב תגיב למתקפה והאשימה כי ידיה של רוסיה מגואלות בדם ילדים.

משרד החוץ ציין בהודעתו כי אסד התחייב להתפרק מנשק כימי אך ממשיך להשתמש באמצעים שהחזיק בעבר ואף מפתח יכולות חדשות. "אסד ממשיך לבצע פשעים נגד האנושות תוך כדי שימוש בנשק כימי", האשימו במשרד החוץ.

עוד נאמר בהודעה כי "התקיפה האחרונה מצטרפת לעשרות מקרים של הפעלת חומר לחימה כימי על-ידי המשטר מאז שאסד התחייב להתפרק מיכולותיו. התקיפה מראה בבירור שסוריה ממשיכה להחזיק יכולות כימיות קטלניות ואף לייצר יכולות חדשות".

"סוריה מפרה ברגל גסה את התחייבויותיה ואת החלטות הקהילה הבינלאומית בסוגיה", נאמר בהודעת משרד החוץ. לדברים יש ממשעות שכן מדינות המערב נשענות על המודיעין הישראלי באשר למתרחש בזירה הסורית.

נשיא ארה"ב טראמפ נפגש עם צמרת הפיקוד של הצבא האמריקני ואמר כי "ארצות הברית מחזיקה במגוון אפשרויות צבאיות - והתגובה שלנו תהיה קשה". לפי הדיווח ברויטרס, מצד גורמים בממשל האמריקני, הרי שטראמפ שוקל לתקוף בסוריה יחד עם מדינות נוספות. עוד דווח כי מומחים צבאיים הציגו בפניו את היעדים לתקיפה.

מועצת הביטחון של האו"ם ערכה אמש דיון חירום בעקבות המתקפה. השגרירה האמריקנית ניקי היילי תקפה את אסד ואמרה כי "רק מפלצת יכולה לפגוע באזרחים". היילי הטילה אחריות על נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ואמרה כי "ידיה של רוסיה מגואלות בדם של ילדים".

היילי הוסיפה כי ארה"ב תגיב למתקפה גם אם מועצת הביטחון תחליט שלא להתערב. "הגענו לרגע שבו העולם חייב לראות את הצדק נעשה", אמרה היילי, "ההיסטוריה תתעד את הרגע הזה שבו מועצת הביטחון תמלא את חובתה או תפגין כישלון מוחלט בהגנה על העם הסורי. בכל מקרה, ארה"ב תגיב".

שגריר רוסיה, וסילי נבנזיה, הכחיש את הטענות ואמר כי לא הייתה תקיפה כימית. הוא אמר כי "ההכפשות נגד רוסיה גרועות מאלו שהיו בימי המלחמה הקרה". נבנזיה הוסיף כי מוסקבה הזהירה את ארה"ב שכל תקיפה צבאית בסוריה תגרום להשלכות חמורות.

לפנות בוקר, אמש, דווח בסוריה ומאוחר יותר ברוסיה כי שני מטוסי קרב ישראלים תקפו את שדה התעופה הצבאי שבמחוז חומס בסוריה. בתחילה הסורים האשימו את ארה"ב במתקפה אך כעבור זמן קצר חזרו בהם האשימו את ישראל.

היעד שהותקף הוא ככל הנראה מערך מל"טים של הכוחות האיראניים המחזקים את אחיזתם במדינה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו רמז אתמול ואמר כי "יש לנו כלל פשוט, אנחנו נותנים לו ביטוי תמידי - הקם לפגוע בך השכם לפגוע בו".

צבא לבנון מסר אתמול כי "ארבעה מטוסי קרב ישראליים חדרו לשטח האווירי של לבנון בשעה 03:25 מחוף הים, מערבית לעיר ג'וניה. הם טסו לכיוון מזרח אל העיר בעל-בק ויצאו מלבנון בסביבות השעה 03:35 מאותו כיוון שממנו הגיעו". בתקיפה נהרגו 14 בני אדם, בהם ארבעה "יועצים צבאיים" איראניים.

סוכנות הידיעות האיראנית "פארס" פרסמה את שמותיהם של ארבעת ההרוגים ודיווחה כי "סעיד עמאר מוסאבי, אכבאר זאוור ג'אנאטי, מהדי לופטי ניאסאר ודחאן יזדלי נהרגו במתקפה של המשטר הציוני".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר