כבוד מהרמטכ"ל

הוקרה לניצול שואה שהשתתף במבצע אנטבה

42 שנה אחרי המבצע המפורסם בו שוחררו החטופים באנטבה, קיבל קברניט המטוס, סא"ל במיל' אריה עוז, ניצול שואה מהולנד, תעודת הוקרה על חלקו במבצע (צבא וביטחון)

ב. ניסני | כיכר השבת |
(צילום: דובר צה"ל)

הרמטכ"ל, רא"ל גדי איזנקוט, ויו"ר 'יד ושם' אבנר שלו, העניקו אמש (שני) תעודת הוקרה לסא"ל (מיל') אריה עוז, ניצול השואה, וזה במסגרת פרויקט "פרח לניצול".

עוז, ניצל מגירוש למחנה מעבר בזכות משפחה הולנדית אשר הסכימה להסתיר אותו בביתם ובשנת 1946 עלה לישראל והתגייס לצה"ל וסיים קורס טיס בהצלחה. משפחת הייצמא שהסתירה את אריה ביקרה בישראל וקיבלה את אות חסידי אומות העולם.

בהיותו רק בדרגת סרן, מונה למפקדה הראשון של טייסת התובלה מספר 120. בשנת 1976 השתתף כקברניט במבצע אנטבה והועלה לדרגת סגן-אלוף.

הרמטכ"ל אייזנקוט אמר בטקס: "אריה, אני מעניק לך תעודת הוקרה והערכה לאחר ששמענו את סיפור החיים המדהים שלך על הישרדות, ולאחר מכן שותפות בבניית היכולת האסטרטגית של מדינת ישראל אשר מבטיחה את קיומה

"נבנתה פה יכולת עוצמה צבאית שאתה היית שותף בבנייה שלה. ששומעים את הסיפור שלך מבינים את המחויבות שלנו לזכור ולהזכיר את היסטוריית העם היהודי. אני מצדיע לך על העשייה".

סא"ל עוז הודה ואמר לרמטכ"ל: "המשפחה שלי היא משפחה לוחמת. אשתי שירתה בבור חיל האוויר, אני שירתי כטייס בדרגת סא"ל בחיל האוויר, שני בני שירתו כטייסים, האחד עדיין משרת בצבא בדרגת תא"ל והשני דוקטור. נכדי כולם משרתים ביחידות צה"ל גם כן. חינכתי את ילדיי לערכים, שירות בצבא והגנה על המדינה. זה בדיוק מה שאתם - אתם הכבוד של המדינה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר