מצב קומה

מנהיג הג'יהאד האסלאמי עבר אירוע מוחי

המחבל רמדאן שלח, ראש הג'יהאד האסלאמי נמצא בבית החולים בלבנון במצב קומה לאחר אירוע מוחי קשה שעבר, זאת בצל שמועות עקשניות כי ייתכן והורעל (העולם הערבי)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
רמדאן שלח (צילום: מתוך התקשורת הערבית)

כלי תקשורת המזוהים עם חמאס דיווחו הבוקר (שלישי) כי מנהיג הג'יהאד האיסלאמי הפלסטיני, רמדאן שלח, לקה באירוע מוחי קשה שבעקבותיו עבר ניתוח להצלת חייו והוא כעת בקומה. על פי הדיווחים, שלח לא ישוב עוד לפעילות כאדם בריא. שלח, ששוהה בימים כתיקונם בסוריה, נמצא ככל הנראה בלבנון שם נותח.

זמן קצר לאחר פרסום הדיווחים נמסרה הודעה רשמית מהג'יהאד האיסאלמי, שבה נאמר כי שלח עבר לאחרונה ניתוח לב. מהארגון נמסר כי מצבו יציב והוא בהשגחה רפואית: "אנחנו מודים לכל מי שדאג לבריאותו. מבקשים להתייחס רק להודעות רשמיות שלנו על מצבו הרפואי ולא לדיווחים".

בכיר בג'יהאד האיסלאמי הכחיש דיווחים כי ניסו להתנקש בחייו של שלח באמצעות רעל. לדברי בכיר הארגון אחמד מודלל, שלח חולה ב"מחלה טבעית" זה כמה שבועות. "אנחנו מאחלים לו החלמה מהירה", אמר מודלל, שלא פירט מהי אותה מחלה טבעית. במקביל, גורמים בג'יהאד האיסלאמי אמרו כי הנהגת הארגון כבר החלה לחשוב על קיום בחירות למציאת מחליף לשלח, אם לא יוכל להמשיך ולתפקד.

שלח משמש מזכ"ל הג'יהאד האסלאמי הפלסטיני מאז 1995, לאחר חיסול פתחי שקאקי. הוא היה ממייסדי ארגון הטרור וערך בתחילת דרכו את ביטאון התנועה. ברבות משנותיו כמנהיג הארגון שהה בסוריה, במפקדת הג'יהאד האיסלאמי בדמשק, ופיקד משם על פיגועי הטרור וירי הרקטות לשטח ישראל אך מלחמת האזרחים בסוריה הביאה אותו ככל הנראה לעבור ללבנון השקטה יותר.

הבכיר הפלסטיני בן ה-60, שנולד בעזה, מופיע ברשימת הטרוריסטים המבוקשים ביותר של ה-FBI והפרס על ראשו עומד על חמישה מיליון דולר. הוא קיבל תואר דוקטור לכלכלה מאוניברסיטה בריטית ואף שימש מרצה בחוג ליחסים בינלאומיים בפלורידה.

כאמור, גורמים שונים בעולם הערבי מעלים השערות כי שלח המאושפז בבית החולים ברובע דחייה שבביירות הורעל בניסיון לחסלו, אך אין לכך כל סימוכין מלבד שמועות גרידא. בעבר, טענו בארגון כי עיתונאית שנשלחה לראיין אותו הייתה בעצם מתנקשת שניסתה לרצוח אותו בשליחות המוסד הישראלי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר