בעקבות "התביישותו"

קובי מידן הודח מהנחיית טקס יום הזיכרון

עיריית ראשון לציון החליטה להדיח את שדרן גלי צה"ל מהנחיית טקס יום הזיכרון לחללי צה"ל בעיר, בעקבות דבריו לפני כשבועיים: "אני מתבייש להיות ישראלי" (אנשים, ברנז'ה)

יאיר טוקר | כיכר השבת |
(צילום: משה שי, פלאש 90)

קובי מידן אמנם נשאר בגלי צה"ל משם הושעה והוחזר לאחר מכן - אבל את טקס יום הזיכרון הקרוב בראשון לציון אותו היה אמור להנחות הוא כבר לא ינחה. מועצת העיר ראשון לציון החליטה היום (שלישי) לבטל את השתתפותו של השדרן השנוי במחלוקת כמנחה טקס יום הזיכרון בעקבות הפוסט בפייסבוק שכתב לאחר אירועי "צעדת השיבה" בגבול עזה בו טען כי הוא מתבייש בהיותו ישראלי.

המועצה ביטלה את השתתפותו של מידן בעקבות פניית ועד המשפחות השכולות ולאחר שהופצו עצומות שדרשו לבטל את השתתפותו באירוע כמנחה. "דעותיהן ורגשותיהן של המשפחות השכולות ניצבים מעל לכל שיקול אחר. אין מקום למחלוקות באירוע המאחד את החברה הישראלית", אמרו במועצת העיר ראשון לציון.

גורמים בעירייה אמרו כי ההחלטה על ביטול השתתפותו של מידן בטקס הגיעה לאחר שבימים האחרונים נערכו שיחות רבות עמו ועם יו"ר ועד המשפחות השכולות. על פי הגורמים, בשיחות מידן סירב לפרסם התנצלות נוספת מעבר לזו שפרסם לאחר השיחה עם מפקד גלי צה"ל. את מקומו של מידן יחליף אריה צ'רנר.

הפרשה החלה לאחר שמידן כתב בחשבון הפייסבוק שלו "היום אני מתבייש להיות ישראלי", בעקבות אירועי יום הפתיחה של "קמפיין השיבה", שבמהלכם נהרגו 17 פלסטינים, מתוכם לפחות עשרה פעילי טרור שניסו לפרוץ את הגדר ולחדור לישראל כדי לבצע פעולות טרור. ברשתות החברתיות קראו להדיחו מגלי צה"ל ושר הביטחון אביגדור ליברמן הגיב: "בושה. אם יש לו כבוד עצמי ויושר מינימלי, שיעזוב את התחנה".

במהלך שיחת הבהרה שערך עם מפקד גלי צה״ל שמעון אלקבץ ביקש מידן להבהיר כי "לא נכתבה מילה נגד חיילי צה״ל" והוסיף כי "הדברים נכתבו בדף הפייסבוק הפרטי שלי. הם לא נאמרו במסגרת שידורי התחנה. ההפרדה הזאת חשובה ולא מקרית. הם נכתבו מתוך כאב ואכפתיות. לא נכתבה מילה כנגד חיילי צה"ל היקרים לכולנו. לא זאת הייתה הכוונה ואם כך פורשו הדברים - אני מתנצל על כך". בעקבות זאת החליט מפקד גלי צה"ל להבליג על התנהלותו של מידן, ולא הרחיק אותו משידור.

מידן עצמו סירב להגיב לידיעה על ביטול השתתפותו כמנחה בטקס יום הזיכרון.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר