סערה בביתר עילית

בגלל התקנון: המאבטח נגד הנהלת סמינר 'נתיבות חכמה'

תקנון מחמיר של סמינר 'נתיבות חכמה' בביתר עילית, הוביל לעימות בין המאבטח להנהלת הסמינר. כעת, תלה המאבטח מודעה בה חשף את התקנון והודיע כי לא ימלא אותו (חדשות)

אבי רבינא | כיכר השבת |
מבנה הסמינר (צילום: גוגל מפות)

תקנון מחמיר במיוחד של סמינר "נתיבות חכמה" בביתר עילית נחשף באמצעות מכתב של מאבטח המוסד שהלין כי הנהלת הסמינר הטילה עליו תפקידים שאינם בסמכותו הנוגעים לתקנון המוסד.

תקנון צניעות איננו דבר חריג בבתי ספר ובסמינרים. אלא שבסמינר "נתיבות חכמה" החליטו לקחת צעד קדימה את התקנון ולהחמיר בנוהלי כניסה ויציאה של הבנות מפתח המוסד ולאסור על אבות התלמידות כניסה לסמינר ללא אישור מיוחד של ההנהלה.

התקנון המחמיר נחשף בשל עימות בין מאבטח הסמינר להנהלה. לדבריו, הטילו עליו תפקידים שאינם בסמכותו. ל"כיכר השבת" נודע כי לאחר שהמאבטח פנה באופן פרטי להנהלת המוסד ולא נענה, הוא החליט לפרסם מודעה בפתח בית הספר בה הוא מלין על התפקידים הרבים שניתנו לו ומודיע כי הוא מסיר אחריות מההוראות הסותרות את החוק.

"אני מפסיק לבדוק אישורי יציאה כי זו לא עבודה שלי כמאבטח כך אמר לי גם עורך דין", כתב המאבטח במודעה בפתח בית הספר.

מכתב המאבטח

"אסור לי כמאבטח למנוע כניסתם של תלמידים לבית הספר", הוא הוסיף וכתב. "לא שאלתי אם יש סמכות כזאת למנהלת או הסגנית, לכן שהיא תעשה זאת על דעת עצמה ותמנע מהתלמידות כניסה לסמינר בגלל האיחורים. כל עוד אחת מהן עומדת בשער ולא מאפשרות כניסה אדרבה אבל אם המנהלת או הסגנית תעזוב את השער אפילו לרגע אפתח אותו מיד כי אני לא רוצה להסתבך עם החוק".

"אסור לבטל כפתור יציאה שהותקן סמוך לשער כי זו כליאה. הסמינר זה לא בית כלא והתלמידות אינן אסירות", כותב המאבטח, "אסור לי כמאבטח למנוע באופן גורף כניסתם של האבות, שעל כך נתבקשתי גם על ידי המנהל, מנהלת והסגנית שלא לאפשר כניסתם של האבות ללא קבלת אישור מההנהלה".

המאבטח כותב עוד כי "לפני שנתיים בא אבא של תלמידה וביקש ממני טלפון של מנהל, שלחתי אותו למזכירות, והגברת אמרה שזה מחדל אבטחה. זה לא מחדל אבטחה. אבא אינו גורם עוין, מותר לאבא לדבר עם המנהל זו עבודה שלו. על כך הוא מקבל משכורת ולא על זה שהוא יושב בכולל ולא מדבר עם אף אחד.

"במידה והמנהלת או מי מטעמה ימשיכו לדרוש ממני לבדוק אישורים או להציק לי על ידי פניות לעירייה או מחלקת ביטחון או ינסו לפטר אותי או להעבירני למקום אחר אשכור עורך דין ואפנה לבית משפט. מפילים עלי תפקידים שלא קשורים אלי בכלל. אני מאבטח, תפקיד שלי זה אבטחה, לא חינוך, לא אישורים ולא הורים".

מבדיקת "כיכר השבת" עולה כי כבר בעבר פורסם תקנון מחמיר של הנהלת הסמינר בו נכתב בין היתר כי על הנערות נאסר לנעול נעלי בד או נעלי ספורט ומי שזקוקה לכך בשל צורך רפואי צריכה להציג אישור לכך לפני הקנייה.

כמו כן נכתב כי אין לנעול מגפיים בימים חמים ובקיץ הנעליים צריכות להיות סגורות בחלקן הקדמי, באופן שמכסות את אצבעות הרגליים. התסרוקת, כך נכתב בתקנון, "תהא צנועה, עדינה וסולידית, שאין בה קווי אופנה חריגים ומבליטים".

פנינו להנהלת בית הספר "נתיבות חכמה" לקבל את תגובתם והיא לא התקבלה. לכשתתקבל נפרסמה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר