בתוך חמישה ימים

בג"ץ: אם היועמ"ש לא יאשר את הסכם הגירוש - כל מבקשי המקלט ישוחררו

שופטי בית המשפט העליון הורו למדינה לשחרר בתוך חמישה ימים את כל מבקשי המקלט הכלואים במתקן סהרונים - במידה ולא יתקבל אישור מהיועמ"ש להסכם לגירוש הפליטים (חדשות)

מפגינים נגד הגירוש (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)

פרשת גירוש הפליטים מישראל: שופטי בית המשפט העליון הורו הערב (שלישי) למדינה לשחרר בתוך חמישה ימים את כל מבקשי המקלט הכלואים במתקן סהרונים שבדרום - זאת במידה ולא יתקבל אישור מהיועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט להסכם עם המדינה השלישית שאמורה לקלוט אותם.

"ככל שעד יום 15 באפריל בשעה 12:00 לא יאשר היועץ המשפטי לממשלה כי ההסכם המעודכן עם 'המדינה השלישית השנייה' וההסדרים לביצועו מקובלים עליו, ישוחררו באותו היום הכלואים במשמורת ב'סהרונים' שסירבו להיות מורחקים למדינה זו, והמוחזקים שם בשל סירוב זה. הטעם בהוראתנו זו נעוץ בכך שבהיעדר הסכם אין עוד עילה להמשך החזקתם במשמורת. למען הסר ספק נדגיש כי לעת הזו איננו מביעים עמדה כלשהי באשר לתוקפו או חוקיותו של הסכם כזה, ככל שיושג" אמרו השופטים.

"אנו מוצאים לנכון להעיר כי ניתן היה לצפות מהמשיבים ומבאי כוחם להביא לידיעתנו עוד במועד הדיון הקודם בעתירות את העובדה שכבר כשבוע ימים קודם לכן התברר למשיבים שהתעוררו קשיים לא מבוטלים בכל הנוגע להסדר עם 'המדינה השלישית הראשונה', וכן כי החלו באותו השלב מגעים ראשוניים עם נציבות הפליטים של האו"ם".

פעילים מדרום תל אביב וארגוני זכויות אדם לפני הדיון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

במהלך הדיון בעתירה שהגישו ארגוני זכויות האדם, נשיאת העליון השופטת אסתר חיות שאלה את נציגת המדינה, עו"ד שוש שמואלי, אם נכון לרגע זה יש הסכם לגירוש הפליטים. שמואלי השיבה: "עם שתי המדינות נחתמו הסדרים לפני מספר שנים ונחתמו עדכונים להסכם".

חיות שאלה שוב: "גברתי נשאלה אם הייתם מעלים על מטוס כך וכך אנשים שמיועדים להרחקה, הם היו נקלטים שם או לא?". ועו"ד שמואלי השיבה: "יש הסתברות גבוהה להתקיימות התנאים". בשלב זה אמרה הנשיאה חיות: "אז אין הסכם".

השופט מלצר, הוסיף לשאול: "אתם מחזיקים אנשים במעצר. אז מה נאמר להם? שיש הסתברות גבוהה שיקלטו אותם?". והשופטת חיות המשיכה: "כלומר, אם אתם מעלים אנשים על מטוס הם לא ייקלטו כי אין הסדר? בהסכם המקורי התקשרתם לפני כמה חודשים עם שתי המדינות. מה השתנה?".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר