פרשת הרשת החברתית

העדות של צוקרברג: "עשינו הרבה טעויות. האחריות שלי"

מייסד הרשת החברתית הגדולה בעולם הגיע לשימוע בפני הסנאט והודה: "עשינו הרבה טעויות - האחריות שלנו לוודא שאנשים משתמשים בכלים שלנו למעשים טובים" (אינטרנט)

צוקרברג בפתח השימוע (צילום מסך מתוך השידור החי בפייסבוק / WIRED‎‏)

מייסד ומנכ"ל הרשת החברתית פייסבוק, מארק צוקרברג, מעיד הערב (שלישי) בפני הסנאט על פעילותה של הרשת השנויה במחלוקת, זאת בעקבות פרשת קיימברידג' אנליטיקה שמטלטלת את הרשת בשבועות האחרונים. מוקדם יותר פורסם כי יתכן ופרטיהם של קרוב ל-50 אלף משתמשים ישראלים ברשת דלפו במסגרת הפרשה.

הסנאטור צ'ק גרסלי שפתח את הדיון אמר כי מדובר בדיון ייחודי. "הסוגיות שנדון בהן יכללו פרטיות, הגנת צרכן ואכיפה. יש לנו 45 סנטורים בדיון. זה אולי לא הרבה יחסית לפייסבוק, אבל משמעותי לסנאט". גרסלי, פתח בשאלה האם ידוע לרשת על מקרים נוספים של העברת מידע, וכמה פעמים קרה דבר כזה. צוקרברג השיב: "אנחנו מנהלים חקירה מלאה של כל אפליקציה שהיתה לה גישה רחבה למידע לפני שהגבלנו את הגישה. אם נגלה שהם עושים משהו לא ראוי נחסום אותם".

"חשוב שאנשים ידעו מה נעשה במידע שלהם. לכן כל פעם שהם משתפים מידע הם יכולים לבחור מי בדיוק ייחשף אליו. רצינו ליצור מדיניות פרטיות פשוטה שאנשים יוכלו להבין... אם המסמך ארוך מדי, אף אחד לא קורא אותו" אמר צוקרברג.

הסנאטור ביל נלסון שאל אם פייסבוק מתכוונת לגבות תשלום ממשתמשים שלא ירצו לראות מודעות על סמך מידע אישי, וצוקרברג השיב בתגובה כי "למשתמשים יש אפשרות כבר היום להגביל את המידע שמשמש להצגת פרסומות. אנשים אולי לא אוהבים פרסומות, אבל ממש לא אוהבים פרסומות לא רלוונטיות. אנחנו לא מציעים אפשרות לשלם כדי לא להציג פרסומות, כי אנחנו רוצים להציע שירות חינם לכולם. רק ככה אנחנו יכולים להגיע למיליארדי אנשים".

"עשינו הרבה טעויות," הודה צוקרברג בהמשך השימוע, "בעשור הראשון חשבתי שהאחריות שלנו היא לבנות כלים שיעצימו אנשים לעשות דברים טובים. אבל מה שלמדנו עכשיו זה שאנחנו צריכים לקחת תפקיד יותר פעיל לא רק בבניית כלים, אלא גם בלוודא שהם משמשים למעשים טובים".

"אחת החרטות הגדולות שלי," אמר צוקרברג, "היא שהיינו איטיים בזיהוי הפעילות של גורמים רוסיים בבחירות בארה"ב ב-2016. במערכות אחרות כמו הבחירות בצרפת עשינו שימוש בכלי בינה מלאכותית שהורידו חשבונות מזויפים לפני שהם הספיקו להפיץ מידע. עד סוף השנה נעסיק יותר מ-20 אלף אנשים שיתמקדו בסקירת וסינון תוכן, פייק ניוז, שנאה וגזענות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר