ישראל נערכת לתגובה איראנית

תיעוד חדש: כך נראה היעד שהותקף בבסיס הצבאי בסוריה

התקשורת באיראן מפרסמת תמונות מהיעד הצבאי שהותקף בבסיס בסוריה • ישראל נערכת לתגובה איראנית ולאפשרות שארה"ב תתקוף בסוריה • רוסיה לארה"ב: "הימנעו מכל פעולה בסוריה" (עולם)

(צילום: תסנים, טוויטר)

מערכת הביטחון הישראלית נערכת לאפשרות שאיראן תגיב נגד ישראל בעקבות תקיפת הבסיס הצבאי בסוריה, ביום שני, שיוחסה לישראל. חיל האוויר ופיקוד הצפון העלו בימים האחרונים את הדריכות, כאשר החשש הוא כי איראן תגיב מתוך סוריה נגד ישראל. היום יתכנס הקבינט המדיני-ביטחוני לדיון בנושא סוריה.

בתקיפת הבסיס הצבאי הושמד יעד - ככל הנראה בסיס של מל"טים איראניים. בתקיפה נהרגו שבעה איראנים, בהם קצינים ממשמרות המהפכה.

הבוקר, מפרסמת רשת התקשורת האיראנית "תסנים" תמונות ראשונות מהיעד שהותקף והנזק שנגרם בבסיס חיל האוויר הסורי T-4. בתיעוד נראה כי המבנה שהותקף נותר עומד על תלו אך בפנים הכל הושמד.

לצד החשש הישראלי מפני תגובה איראנית, עומדת האפשרות שארה"ב תתקוף בימים הקרובים בסוריה, בתגובה לטבח הכימי שביצע משטרו של אסד בעיר דומא. בתקיפה הקודמת של ארה"ב בסוריה, לפני כשנה, עודכנה ישראל מראש על-ידי הפנטגון וכך יכלה להיערל לתגובה סורית באמצעים בקרקע ובאוויר.

יצוין כי רשות פיקוח התעופה האירופית "יורוקונטרול" הזהירה חברות תעופה וביקשה מהן לפעול בזהירות באזור מזרח הים התיכון עקב הסיכויים לתקיפה אווירית נגד סוריה ב-72 השעות הקרובות.

שגריר רוסיה באו"ם וסילי נבנזיה פנה לשגרירת ארצות הברית ניקי היילי וביקש ממנה "להימנע מכל פעולה שארה"ב מתכננת להוציא לפועל נגד סוריה". נבנזיה אמר כי "אני מפציר בך שוב להימנע מהתוכניות שפיתחתם בנוגע לסוריה".

אמש, הטילה רוסיה וטו על הצעת ההחלטה האמריקנית לכונן ועדת חקירה על השימוש בנשק כימי בסוריה. שגרירת ארצות הברית ניקי היילי אמרה כי ההחלטה היא "המינימום הנדרש ממועצת הביטחון להגיב על התקיפה".

בנתיים, נמשכים המגעים בין ארה"ב למדינות אירופה באשר לתגובה אפשרית בסוריה. באירופה, במקביל, מחכים לראיות שייאספו מומחי הארגון הבינלאומי למניעת הפצת נשק כימי מאיזור התקיפה בדומא.

נשיא צרפת עמנואל מקרון אמר אתמול כי "אם יוחלט לתקוף את סוריה, ייפגעו מתקנים כימיים" וציין כי השיחות עם ארה"ב ובריטניה נמשכות. במסיבת עיתונאים משותפת עם יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן אמר מקרון כי "בימים הקרובים נודיע על החלטותינו. בשום מקרה ההחלטות שנקבל לא יהיו שייכות לבעלות ברית של המשטר בסוריה. אם נחליט לפגוע בסוריה - נכוון ליכולות הכימיות של המשטר".

קודם לכן שוחח נשיא ארה"ב דונלד טראמפ עם ראש ממשלת בריטניה תרזה מיי. השניים גינו את נשיא סוריה אסד על "אדישותו האכזרית לחיי אדם" והסכימו "לא לאפשר המשך שימוש בנשק כימי".

בתוך כך, טראמפ ביטל את נסיעתו לפסגה בדרום אמריקה. דוברת הבית הלבן, שרה האקבי סנדרס, מסרה כי "הנשיא יישאר בארה"ב כדי לפקח על התגובה האמריקנית לסוריה, ולעקוב אחר ההתפתחויות ברחבי העולם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר