מסר לבני הישיבות

הגר"ג אדלשטיין: טיפול רפואי? עדיף באמצע ה'זמן'

במהלך מסעו בירושלים עורר הגר"ג אדלשטיין את המחנכים לקרב את התלמידים אך לא להפוך ל"חבר". לבני הישיבות אמר כי עדיף לעשות טיפול רפואי ב'זמן' ולא בבין הזמנים (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הגר"ג ב'בית שמואל' (צילום: דוד זר)

במסגרת מסעו המיוחד לירושלים נשא אמש (שלישי) ראש הישיבה הגאון רבי גרשון אדלשטיין את משנתו החינוכית בפני אלפי מחנכים שהשתתפו בכנס השנתי של ארגון 'לב שומע'.

בתוך הדברים עמד הגר"ג אדלשטיין על הצורך באיזון בין הריחוק של התלמיד מהרב, יראת הכבוד וקבלת המרות לצד השימוש ביד ימין המקרבת והאפשרות להשפיע דווקא מתוך קירוב הלב.

"כתוב לא הקפדן מלמד", הסביר ראש הישיבה והדגיש: "קפדן זה באופי, גם אם הוא מתגבר. הרב צריך להיות אוהב, מקרב וכדו', אבל לא חבר. כי אתה המחנך ולא המחונך".

בהמשך הגיע ראש הישיבה הגר"ג אדלשטיין לשאת משא מיוחד בפני תלמידי ישיבת 'בית שמואל'. בקהל ישבו רבנים ואישי ציבור לצד אלפי בחורי ישיבות.

בתוך דבריו, התייחס הגר"ג אדלשטיין לכך שחשוב להגביר את לימוד התורה בימי בין הזמנים ואמר כי "בימים הללו בהם יש רפיון מסויים הלימוד שלכם חשוב עד למאוד".

ראש הישיבה גם הבהיר כי תלמיד ישיבה שיש לו ענייני צורכי הגוף (טיפול רפואי וכדומה) עדיף שיעשה זאת בסוף היום במהלך ה'זמן' ולא בימי בין הזמנים שכן אז צריך להתחזק ביתר שאת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר