החברות נערכות

חשש ממתקפה: 'אל על' שינתה את נתיב הטיסה

האזהרות השונות מפני תקיפה אפשרית של ארה"ב בסוריה, בעקבות הטבח הכימי של משטר אסד, הובילו חברות תעופה רבות, בהן 'אל על', לשנות את נתיבי הטיסה לישראל (חדשות)

(צילום: משה שי - פלאש 90)

לא רק מערכת הביטחון הישראלית נערכת לתקיפה אפשרית של ארה"ב בסוריה אלא גם חברות התעופה השונות שמשנות את נתיבי הטיסה.

לאחר הודעת "יורוקנטרול", הגוף שאחראי על נתיבי הטיסות האזרחיות באזור, לחברות התעופה שיערכו לאפשרות של ירי טילים באגן הים התיכון ושיבוש של רשת הקשר והניווט, החלו מספר חברות לשנות את נתיב הטיסה לישראל.

ב-ynet דווח כי בכמה מטיסות 'אל על', בעיקר אלו מהמזרח הרחוק, שונה נתיב הטיסה באזור קפריסין. כך למשל בטיסה להונג קונג, מטוס אל על איגף את קפריסין ממערב ולא טס בשמי האי.

בנוסף, דוברת חברת "אייר פראנס" הודיעה כי בעקבות האזהרה שונה נתיב הטיסה של חלק מהטיסות לישראל וללבנון. גם חברות לואו-קוסט ובהן "איזי-ג'ט" שינו את הנתיב לנתב"ג.

חברת התעופה הסינית, "היינאן איירליינס", עצרה את הטיסות לישראל בגלל החשש למתקפה אמריקאית בסוריה. שתי טיסות שהיו אמורות להמריא אמש מבייג'ינג ומשנגחאי בוטלו. הנוסעים עודכנו כי זה בגלל המצב האזורי.

חברת התעופה כווית איירוויז מסרה הלילה כי תפסיק, החל מהיום, את טיסותיה לביירות - "בשל סיבות ביטחוניות".

יצוין כי ברשות שדות התעופה בישראל אמרו כי אין הנחיות מיוחדות לחברות התעופה.

בהודעת "יורוקונטרול" נאמר כי "עקב אפשרות של תקיפות אוויריות לתוך סוריה באמצעות טילי אוויר-קרקע או טילי שיוט במהלך 72 השעות הקרובות ואפשרות של הפרעה לסירוגין ברשת הקשר והניווט, יש לקחת בחשבון אפשרות לשנות את נתיבי הטיסה באזור מזרח הים התיכון ואזור השליטה של ניקוסיה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר