"מדובר בבשורה של ממש"

לאחר שנים: בוגרי ישיבות יקבלו אישור על 12 שנות לימוד

בפעילותו של ח"כ יעקב מרגי, החליט מנכ"ל משרד החינוך שמואל אבוהב כי תלמידי הישיבות יקבלו אישור לימודים על 12 שנות לימוד ולא רק על 11 שנות לימוד - שלא כללו את הישיבה גדולה (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
תלמידי ישיבות. אילוסטרציה (צילום: יעקב נחומי - פלאש 90)

בשורה לבוגרי הישיבות הקדושות: לאחר חודשי פעילות של ח"כ יעקב מרגי, יו"ר ועדת החינוך של הכנסת, מנכ"ל משרד החינוך שמואל אבוהב הודיע כי תלמידי הישיבות יקבלו אישור לימודים על 12 שנות לימוד. מרגי אמר בתגובה כי "מדובר בבשורה של ממש, הנושא הונח על שולחנם של בכירי הנהלת משרד החינוך במשך מספר שנים אך הם סרבו לקבל החלטה. בני הישיבות נפגעו מחוסר המעש שלהם".

ח"כ יעקב מרגי (צילום: כיכר השבת)

עד כה, בוגרי ישיבות לא קיבלו אישור לימודים עקב לימוד שיעור א' בישיבה גדולה, אשר אינה נחשבת למוסד לימודים באשר אינה מפוקחת ורק נתמכת על ידי משרד החינוך. בהתאם לכך בוגרי ישיבות אשר ביקשו אישור קיבלו רק על 11 שנות לימוד.

אל לשכתו של יו"ר ועדת החינוך הגיעו פניות מבוגרי ישיבות אשר מבקשים להשתלב בשוק העבודה ונדרשים להציג אישור זה, על מנת לגשת ולהתמודד על מכרזים מסויימים וכיוצ"ב, אולם נתקלים בסירוב להעניק להם אישור בדבר סיום 12שנות לימוד.

לאחר פנייתו של מרגי להנהלת משרד החינוך בענין, נעשתה בחינה מחודש ונתקבלה החלטה לתת אישור לכל בוגר ישיבה קטנה וגדולה אשר ידרוש את האישור בדבר סיום 12שנות לימוד, במטרה לסייע לבוגרי הישיבות מקרב האוכלוסייה החרדית המבקשים להשתלב בשוק העבודה לצרכי פרנסה.

הודעת מנכ"ל משרד החינוך

ח"כ יעקב מרגי הודה למנכ"ל משרד החינוך שמואל אבוהב אשר הניע את המהלך וחתם על ההחלטה המבורכת: "זוהי בשורה והישג נוסף למען הציבור החרדי המבקש להשתלב בשוק העבודה. אני מודה למנכל המשרד שקיבל יוזמה במטרה לסייע לענין, תוך חתירה להעמיד פתרונות עתידיים לפתרון הענין כנדרש".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר