חמש שנים להסתלקותו

עצרת התעוררות לזכרו של הגאון רבי יעקב יוסף זצ"ל

במלאות חמש שנים לפטירת הגאון חכם יעקב יוסף זצוק"ל, תתקיים בשבוע הבא עצרת לזכרו בהשתתפות אחיו הראשל"צ הגר"י יוסף והגאון חכם משה צדקה • כל הפרטים (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
הגאון רבי יעקב יוסף זצוק"ל (צילום: כיכר השבת)

במלאות חמש שנים לפטירתו של הגאון חכם יעקב יוסף זצוק"ל, בנו של מרן פוסק הדור רבינו עובדיה יוסף זצוק"ל, תתקיים עצרת התעוררות ומספד לזכרו.

העצרת תתקיים ביום שני, א' אייר, בבית המדרש ברוכוב ברחוב דוד 21 שבשכונת הבוכרים בירושלים. בית מדרש בו מסר הגר"י יוסף זצ"ל שיעורים מידי שבוע במשך עשרות שנים. העצרת תחל בשעה 19:00.

בעצרת יספידו אחיו הראשון לציון והרב הראשי הגאון רבי יצחק יוסף וחבר מועצת חכמי התורה הגאון רבי דוד יוסף , ראש ישיבת 'פורת יוסף' הגאון הגדול חכם משה צדקה, חבר מועצת חכמי התורה הגאון רבי ראובן אלבז ובניו של המנוח.

בשנה שעברה, במהלך העצרת, ספד לו אחיו הגר"י יוסף ואמר: "ראיתי את ההתמדה שלו, כל הבחורים הולכים לישון צהריים, הוא אף פעם לא הלך לישון צהריים. היה יושב בבית המדרש וכותב. גם בלילות עד שעה מאוחרת בלילה ישב וכתב וכתב.

"הניצול הזמן שלו וההתמדה זה היה משהו מיוחד" הוסיף הרב וביקש: "צריך ללמוד ממנו. כולנו ידעו מי זה חכם יעקב, אם נלמד מדרכיו - איך אפשר להתמיד ולנצל את הזמן".

הגר"י יוסף הוסיף: "גם בסוף ימיו כשהיה מדבר איתי - הייתה יראת שמיים בוערת בו. כל מיני פרשיות שהיו והוא היה מדבר איתי - ראינו שהכל מתוך קנאת ה', יראת שמיים שהייתה בוערת בו".

חבר המועצת הגר"ד יוסף ספד: "הרב יעקב היה המגיד שיעור של הדור. מאז שהוא היה צעיר מאוד הוא היה רץ ממקום למקום. חוץ מהשיעור השבועי שהיה לו, ואח"כ הוא הפסיק את זה בכדי שהוא יוכל להסתובב בכל הארץ".

"ההתמדה שלו, כשהוא לא בשיעור אז הוא ישב בספרייה בבית ולומד. והתפילות שלו, התפילה בנץ יום יום, גם בשנת החולי שלו. אבל הדבר הגדול ביותר זה הרבצת התורה, זיכוי הרבים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר