לקראת מטס העצמאות

בהלה במרכז בגלל אימוני מטוסי חיל האוויר

בצל קולות המלחמה העולים מסוריה נרשמה הבוקר בהלה רבה באזור המרכז בעקבות מטוסי חיל האוויר שחגו בשמים. עד שהתברר כי מדובר בחזרות לקראת מטס יום העצמאות (בארץ)

החזרות בשמי תל אביב (צילום: מוטי קמחי, ynet)

בהלה נרשמה הבוקר (חמישי) בתל אביב ובערים נוספות בעקבות מטוסי F-15 שחגו באוויר במשך דקות ארוכות, אלא שבמהרה התברר כי מדובר בחזרות לקראת המטס הצפוי ביום העצמאות.

הבהלה נרשמה בעקבות המתיחות הביטחונית עם סוריה והחשש כי מדובר בפעילות מבצעית של חיל האוויר.

במשטרה ציינו כי אזרחים רבים התקשרו בבהלה למוקד 100 כדי לברר את פשר טיסת המטוסים בשמי ישראל.

בעקבות השיחות הרבות פרסמה המשטרה הודעת הבהרה בה נאמר כי "התקבלו קריאות רבות של אזרחים מודאגים בגין רעש של להק מטוסים באזור ת"א. נבקש להבהיר כי מדובר באימונים של כלי טייס לקראת מטס יום העצמאות וכי אין מדובר באירוע חירום/חריג".

מסיבה שאינה ברורה בצה"ל לא עדכנו מראש על האימון הצפוי, בניגוד ליתר האימונים והתרגילים הצבאיים שגורמים לתנועה ערה של כלים צבאיים, אז הציבור מעודכן מראש כדי למנוע בהלה.

יצוין כי המטס ביום העצמאות, שיחלוף מעל 49 ערים ויישובים, יכלול השנה כלי טיס של חילות אוויר זרים. במטס ישתתפו מטוס קרב F-16 של חיל האוויר היווני, מטוס תובלה מסוג C-17 של פולין, מטוס תובלה קנדי מסוג C-295, מטוס תובלה בריטי מסוג C-130, מטוס תובלה דומה של חיל האוויר האוסטרי ומטוס קרב איטלקי מסוג יורו פייטר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר