המשטרה חקרה בחשאי

דיווח: חשד למעשים פליליים של בכירים במשרד הבריאות

חקירה סמויה שמתנהלת זמן רב במשטרה, עוסקת בחשד כי בכירים במשרד הבריאות קיבלו שוחד כדי להיפגש עם גורמים אינטרסנטים שביקשו לקדם את ענייניהם. סגן השר טרם נחקר בפרשה (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
סגן שר הבריאות ליצמן (צילום: מתוך תחקיר 'החדשות')

המשטרה, בליווי צמוד של פרקליט מפרקליטות המדינה, חוקרת כבר יותר משנה חשד למעשי שחיתות שנעשו על ידי בכירים במשרד הבריאות, בעקבות תחקיר 'החדשות' בנושא.

החקירה, שעדיין לא הסתיימה, התמקדה בחשד שמספר גורמים שונים הצליחו להיפגש עם בכירים במשרד הבריאות כדי לשכנע אותם לקדם את ענייניהם שנוגעים לתחומי המשרד, זאת תמורת תשלום של אלפי שקלים למתווכים.

בתחקיר מצולם של 'החדשות' תועדה העברת מעטפות של אלפי שקלים במזומן, למתווך, על ידי נציגים של חברה - פיקטיבית - שעוסקת כביכול בייצור סיגריות אלקטרוניות, כדי להיפגש עם המשנה למנכ"ל משרד הבריאות ועם סגן השר יעקב ליצמן, שטרם נחקרו בפרשה.

הפגישות, שאורגנו על ידי מוטי בבצ'יק, עוזרו הבכיר של ליצמן, עסקו כאמור ברעיון כיצד לקדם מכירות של סיגריות אלקטרוניות. מי שארגן את הפגישות הללו עם ליצמן ועם בכירי משרדו היה מוטי בבצ'יק - העוזר הבכיר, וממקורביו הבולטים של יעקב ליצמן. הערכה היא שחקירת המשטרה גלשה גם לגורמים ולחברות אחרות, שעל פי החשד ניסו בדרך זו לקדם את ענייניהן במשרד הבריאות.

תגובת ליצמן כפי שנמסרה בעת פרסום התחקיר, היתה כי הוא כלל לא ידע על התשלומים של אלפי השקלים שהועברו למתווכים כדי להיפגש איתו. "אני נפגש עם כל מי שרוצה להיפגש איתי", אמר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר