שגרירת אירלנד הוזמנה למשרד החוץ בירושלים

השגרירה ננזפה על השתתפותו של ראש עיריית דבלין בכנס אנטי ישראלי מובהק ברמאללה, במיוחד בעיתוי של השבוע בו חל יום השואה. ישראל מצפה לגינוי רשמי של אירלנד (מדיני)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
מישל מק דונצ'ה (צילום: עיריית דבלין)

שגרירת אירלנד בישראל, אליסון קלי, זומנה היום (חמישי) למשרד החוץ בירושלים בעקבות השתתפותו של ראש העיר דבלין, הלורד מישל מק דונצ'ה, בכנס אנטי-ישראלי ברמאללה ועל רקע שתי החלטות עוינות שקיבלה השבוע מועצת בירת אירלנד

סמנכ"ל אירופה במשרד החוץ הביעה את תדהמתה ואכזבתה העמוקה מכך שראש העיר בחר להשתתף באירוע אנטי-ישראלי מובהק. הדבר צורם במיוחד לאור עיתוי האירוע דווקא בשבוע שבו ישראל מציינת את יום השואה של העם היהודי על אדמת אירופה.

לשגרירה הובהר כי ממשלת ישראל מצפה לתגובה אירית פומבית ורשמית בנוגע להתנהלותה של מועצת עיר הבירה של אירלנד בכלל, ושל העומד בראשה בפרט, המנהלים מסע של אפליה ושל שטנה כנגד מדינת ישראל.

ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר, "הנחתי את משרד החוץ לזמן היום את שגרירת אירלנד לשיחת הבהרה בעקבות השתתפותו של ראש עיריית דבלין בכנס אנטי-ישראלי ברמאללה. בכנס בו השתתף כיכבו תמונותיו של המופתי חאג' אמין אל חוסייני. יש לי מסר אחד ללורד מישל מק דונצ'ה: תתבייש".

כזכור, ראש העיר דבלין הגיע לוועידה בינלאומית בשם "ועידת בית אל-מקדס". הוועידה מתכנסת בכל שנה (זו השנה התשיעית) והדמות הבכירה ביותר שמשתתפת בה היא הנשיא הפלסטיני, אבו מאזן. הוועידה, בדומה לשמה, עוסקת במקומה של ירושלים עבור הפלסטינים והאומה האיסלאמית באופן כללי. כותרתה של הוועידה השנה בעקבות הכרזת טראמפ היא "ירושלים - בירתה הנצחית של מדינת פלסטין".

הלורד מק דונצ'ה, שהוביל החלטה לגירוש שגריר ישראל מתחומי עירו, נחת בנתב"ג והגיע לכנס ברמאללה כאורח הרשות הפלסטינית - למרות צו איסור כניסה שהוצא לבקשת שר הפנים, אריה דרעי. מבדיקה התברר שנכנס כנראה בגלל בלבול בשם דבר שעורר סערה וחילופי ההאשמות בין המשרדים האחראים לנושא.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר