לקראת ראש חודש

פנייה למשטרה: טפלו בהסלמת נשות הכותל

ארגון 'נשים למען הכותל' פונה לקראת ראש חודש אייר והפרובוקציה הקבועה במכתב למשטרה וטוען כי חובתה של המשטרה לטפל בהסלמה החדשה של "נשות הכותל" (בארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הפרובוקציה בראש חודש אדר (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)

סוגיית משבר פרובקציית נשות הכותל מתלהטת שוב זאת לקראת ראש חודש אייר הקרוב. בשנים האחרונות שורר מתח רב לקראת כל ערב ראש חודש כאשר נשות הכותל המזוהות עם ארגוני שמאל ופעילות פמיניסטיות מבקשות לחלל את קדושת הכותל המערבי.

לטענת העוסקים בנושא נשות הכותל יוזמות כעת שוב לחלל שוב את קדושת הכותל המערבי ולהגיע להתפלל במעורב באופן מתריס כנגד קודשי היהדות. בעקבות כך פונים בארגון הנגדי של נשים דתיות 'נשים למען הכותל' למפקד מרחב דוד, נצ"מ חיים שמואלי בדרישה לחדול מההתעלמות מהפרובוקציות של נשות הכותל ברחבת הכותל.

ל'כיכר השבת' נודע כי מכתב התלונה נשלח בעקבות הפרובוקציה האחרונה של נשות הכותל בראש חודש אדר, בה תכננו נשות הכותל להיכנס למרכז עזרת הנשים ולא להסתפק בשטח המגודר שמקצים להם רב הכותל וסדרניו. תכניתם הצליחה מעל למשוער, ולא רק שהן נכנסו למרכז עזרת הנשים, סדרני הקרן למורשת הכותל אף טרחו לאבטח סביבם, במרכז עזרת הנשים, על מנת שלא יופרעו חלילה מכאבם ועלבונם של המתפללות במקום.

במכתב טוענות חברות הארגון "נשים למען הכותל", באמצעות עו"ד הראל ארנון, כי משטרת ישראל לא ממלא את תפקידה כראוי, ועליה לאכוף את הסדר במקום כלומר: לא לאפשר לנשים לקרוא בתורה בניגוד לתקנות, לא לאפשר להן להיכנס לעזרת הנשים, ובטח ובטח שלא לסייע להם לפגוע בקדושת המקום על ידי קיום טקסים פרובוקטיביים.

במכתב טוען בא כוחם של הארגון כי " הפרובוקציה של "נשות הכותל" בלב עזרת הנשים, פגעה בנשים ובנערות רבות, שביקשו לשאת תפילת ראש חודש בכותל, וכן בגברים מעברה השני של המחיצה. מרשתי קיבלה תלונות מנשים ומנערות שלא הצליחו להתפלל לנוכח התפרצות "נשות הכותל" לעזרה, ואשר חוו פגיעה קשה לנוכח ביזוי המקום הקדוש. " עוד קובע עו"ד ארנון כי "באופן עקבי ומופגן, המשטרה בוחרת לא לעשות שימוש בסמכויותיה בכותל, ומתנערת מהן כליל. גם לנוכח עליית המדרגה החמורה בראש חודש אדר, כמתואר לעיל, משטרת ישראל עמדה מנגד, ואפשרה ל"נשות הכותל" לעשות ברחבה כבתוך שלהן.

‏"אנו מצפים ממשטרת ישראל שתפעיל את סמכותה לשמירה על קדושת הכותל, ולא תאפשר לקבוצות קיצוניות להגיע חודש אחרי חודש, לפגוע בקדושת המקום ולחללו", מסרה לאה אהרוני, יו"ר ארגון נשים למען הכותל שהגיש את התלונה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר