דונלד טראמפ הבטיח - וקיים

מהאוויר ומהים: המערב שיגר למעלה מ-100 טילים לסוריה

במסגרת בפעולה הצבאית שבוצעה סמוך לשעה 4 לפנות בוקר, היו שותפות ארה"ב, בריטניה וצרפת. מספר יעדים בדמשק ובסביבתה הותקפו בלמעלה מ-100 טילים. רוסיה: "יהיו השלכות" (אקטואליה)

ארכיון (U.S. Air Force photo/Staff Sgt. Trevor T. McBride)

מתקפה משולבת בסוריה: נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הודיע בסוף השבוע על פעולה צבאית מדוייקת בסוריה נגד היכולות הכימיות של בשאר אסד, אותו כינה "הרודן הסורי". לפעולה הצבאית שבוצעה סמוך לשעה 4 לפנות בוקר היו שותפות גם בריטניה וצרפת, ובמהלכה הותקפו מספר יעדים בסוריה בלמעלה מ-100 טילים. רוסיה איימה בתגובה כי לתקיפה יהיו השלכות.

המטוסים יוצאים למתקפה

"מכה חד פעמית", כך הגדיר שר ההגנה האמריקני ג'יימס מאטיס את המתקפה, שנועדה לשלוח מסר חד וברור לבשאר אסד. ראש המטות המשולבים של צבא ארה"ב הגנרל ג'יימס דאנפורד כתב בהודעה מיוחדת שפורסמה כי המתקפה התמקדה בשלושה יעדים עיקריים שהופצצו מהים ומהאוויר.

על פי הסורים, ההתקפות היו נגד יעדים בדמשק ובאזור הבירה הסורית. מדובר בין השאר במרכז מחקר סורי, ובבסיס צבאי. עוד נטען בתקשורת הסורית כי לפחות 13 טילים יורטו על ידי המערכות הסוריות במסגרת המתקפה. "כמה טילים פגעו במרכז המחקרים בשכונת ברזה בדמשק, ומבנה שבו נמצאים מרכז לימודי ומעבדות מדעיות נהרס. היה נזק ברכוש בלבד. הטילים שכוונו לעבר בסיס צבאי בחומס הוסטו ממסלולם ושלושה אזרחים נפצעו מהם" אמרו בסוריה. על פי דיווחים אחרים, המתקפות כוונו גם נגד שדה התעופה אל-מזה בדמשק וחטיבה 41 של צבא סוריה.

עם זאת, גורמים סורים אמרו במהלך סוך השבוע כי סוריה הצליחה להכיל את התקיפה, זאת הודות לאזהרות שקיבלה מרוסיה בימים האחרונים והביאו לפינויים של הבסיסים. הגורם הסורי אמר כי שליש מהטילים ששוגרו לעבר סוריה יורטו.

טילים אמריקניים, ארכיון (Courtesy photo/United Launch Alliance)

סוכנות הידיעות הרשמית בסוריה מסרה כי "מדינות התוקפנות המשולשת מקדימות את פעילות משלחת החקירה של ארגון OPCW למניעת הפצת נשק כימי ברוטה שהגיעה היום לדמשק במטרה להסתיר את שקריה. סוריה תתנגד לתוקפנות המשולשת באותה נחישות שבה התמודדה עם הטרור".

"פעם נוספת ארה"ב והציר התומך בטרור מוכיחים שהם מפרים את הדין הבינלאומי שאליו הם נזעקים באו"ם. התוקפנות המשולשת דינה להיכשל ולא תצליח להציל את זרועות הטרור בסוריה" טענו הסורים.

טילים אמריקניים, ארכיון (Courtesy photo/United Launch Alliance)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר