שרד פציעות קשות

הפצוע החרדי האחרון של מלחמת יום הכיפורים נפטר

יצחק דרקסלר, מהפצועים האחרונים של מלחמת יום הכיפורים נפטר בשבת האחרונה בבית החולים. בעבר סיפר בראיון לכיכר השבת על מאורעות המלחמה: "השתדלנו לשכוח את יקירינו" (דיין האמת)

אבי רבינא | כיכר השבת |
יצחק דרקסלר ז"ל (צילום: משפחתי)

יצחק דרקסלר, מגיבורי מלחמת יום הכיפורים, נפטר בשבת האחרונה בבית החולים לאחר שחלה בתקופה האחרונה. דרקסלר הוא מהפצועים השרידים האחרונים של מלחמת יום הכיפורים.

בשנים האחרונות היה דרקסלר תושב העיר החרדית אלעד, ולמד בצעירותו במוסדות חסידיים, תחילה בחיידר של חוג חתם סופר לאחר מכן בישיבת ערלוי בירושלים.

יצחק דרקסלר, היה בן 22 כשפרצה מלחמת יום כיפור. רק חצי שנה קודם התגייס לפלוגת חי"ר בצנחנים, אבל באוקטובר 73 עשה הסבה לשריון ושירת בחטיבה 679 תחת פיקודו של אורי אור.

בראיון שנתן בעבר ל'כיכר השבת', דרקסלר נזכר באותו יום גורלי: כשדפקו אצלו בבית וקראו אותו לשדה הקרב, "היום שולחים הודעות SMS אבל בזמני הגיעו לכל חייל באופן פיזי לביתו. הותרתי בבית את אשתי שתחי' שהייתה בהריון מתקדם, ויצאתי אל נקודת המפגש שהייתה בכניסה לבני ברק. היו שם שלושה אוטובוסים מלאים בחרדים מגויסים שגדלו איתי ב'חיידרים' ובישיבות ועלו איתי לרמת הגולן".

דרקסלר נפצע קשה במלחמת יום הכיפורים אך שרד את המלחמה. "אני שרדתי ברוך ה', עם פציעה קשה מאוד, אבל שרדתי", סיפר דרקסלר. "אבל היהדות החרדית שכלה את טובי בניה באותם הקרבות".

עוד הוא סיפר על אותם ימי מלחמה: "לחמנו, האדרנלין כיסה על הרגשות, וכולנו השתדלנו לשכוח את יקירנו שהשארנו בבית. פעלנו על אוטומט. לפתע נשמע פיצוץ אדיר - פגיעה ישירה - הטנק התפוצץ. כולם עפו ואני נשרפתי לגמרי. לא הרגשתי כאב, רק חשבתי על אשתי והתינוק שאמור להיוולד. התפללתי שאשאר בחיים ואשמע לפחות את המילה 'אבא', הקדוש ברוך הוא שמע. התיאור של דרקסלר נוגע וחי כל כך שניתן לחזור לרגע לרמה ולהרגיש את ריח אבק השריפה באוויר מעורב עם ריח המוות שמסביב".

הלווייתו של יצחק דרקסלר ז"ל תצא הערב בה צפויים להשתתפות מאות מבני משפחתו מכריו עוד מהימים ההם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר