'אקאפלה סול 5'

תחליף למוזיקה או לא ממש? ביקורת אלבום

אלבום הווקאל החדש של הזמר והיוצר ארי גולדוואג מתוך סדרת אלבומי האקאפלה שלו מכיל את הלהיטים החמים של השנה האחרונה. נתנאל לייפר האזין וחזר עם ביקורת (מגזין)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
(צילום: יח"צ)

ארי גולדוואג ללא ספק אחד המלחינים המצליחים בשנים האחרונות עם שורת להיטים שלא הייתה מביישת אף יוצר ועם כמה מהלהיטים הגדולים ביותר של השנים האחרונות דוגמת 'יש תקווה' ו'עברי אנוכי' שאת שניהם מבצע הזמר בני פרידמן, אך הוא מייצר להיטים ושירים מוצלחים לאמנים נוספים במוזיקה החסידית כמו גם לקריירת הסולו שלו בעצמו.

גולדוואג מוציא בנוסף מידי שנה, במשהו שכבר בהחלט ניתן להגדיר אותו כמסורת - אלבום מוזיקה ווקאלי לימי ספירת העומר. השנה יצא כבר האלבום החמישי בסדרה – 'אקאפלה סול 5' ובו מבצע גולדוואג את מיטב הלהיטים של השנה האחרונה ולא רק.

גולדוואג מוזיקאי מוכשר שמאולפנו בבית שמש יצאו בשנים האחרונות לא מעט הפקות מוזיקליות, אחראי לעיבודים הווקאלים ולביצוע של השירים כשהוא מעניק בכל אלבומי הסדרה חשיבות רבה יותר להרמוניה ופחות ל"ביט בוקס" התופים המושמעים בפה שהפכו בשנים האחרונות לחלק מהפקות הווקאל האמריקאיות. גולדוואג משלב אמנם קולות מחיאת כפיים מידי פעם אך הם משניים אל מול העיבוד הכולל.

האלבום החדש נפתח בלהיט החדש של גולדוואג, זה שיופיע גם באלבום הסולו המתקרב שלו – "לא נפסיק לרקוד" כמו גם עם הלהיט של מרדכי שפירא "מחר", "אמת ואמונה" של שמואלי אונגר ו"בואי בשלום" של מרדכי בן דוד "ברוך השם" – הלהיט הבוער של 'זושא' ועוד להיטים נוספים מהשנה האחרונה מלבד "שמע בני" של מרדכי בן דוד שזוכה לביצוע מחודש של גולדוואג יחד עם בנו משה דב שאף ביצע בעבר את השיר יחד עם מרדכי בן דוד עצמו.

בתור חובב מוזיקת אקאפלה אמריקאית אני ברגשות מעורבים אל מול האלבום, הוא בהחלט יכול להעניק שעה של מוזיקה חסידית בימי ספירת העומר, מוזיקה מעובדת והרמונית אך המחסור בביט בוקס איכותי כפי שניתן לשמוע באלבומים של הלהקות האמריקאיות בולט וחסר לי מאד ואם הוא היה האלבום היה הופך להיות טוב בכמה רמות.

גולדוואג יודע לא רק ליצור אלא גם לזהות להיטים בזמן ואת זה הוא עושה באלבום החדש בצורה מצוינת. הוא יודע לשיר מצוין ומבין היטב את ההרמוניות שהוא יוצר והן נעימות לאוזן ועשויות גם בסאונד טוב. האם זה תחליף למוזיקה רגילה? התשובה היא למרבה הצער לא.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר