התעוררות בחצר גור

הגר"ש אלתר: "מספיק 'קבלה' קטנה, לא משהו בומבסטי"

בעקבות התאונה הקשה בה נהרג הבחור חיים אלתר ז"ל מחסידות גור, נשאל הגאון רבי שאול אלתר במה להתחזק והשיב כי לא צריך משהו בומבסטי ומספיק קבלה קטנה לזמן ממושך • המכתב (בארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הגר"ש אלתר (צילום: אלי קובין)

האסון בגור: התאונה הקשה שהתרחשה ביום שישי האחרון לפנות בוקר בה קיפח את חייו הבחור חיים אלתר ז"ל בשעה ששב עם חבריו מתפילה בציונו של רבי שמעון בר יוחאי במירון, גרמה לרגשי הלם וכאב בקרב כלל הציבור החרדי ובעיקר בקרב קהילת חסידי גור שהמנוח היה נחשב ממצויני תלמידיה.

הגאון רבי שאול אלתר, ראש ישיבת "שפת אמת" ובנו של כ"ק מרן האדמו"ר בעל ה'פני מנחם' מגור זצ"ל נשאל כיצד יש להתחזק בעקבות האסון הנורא.

"התקשיתי מאוד לקבל את הבשורה הקשה", כותב השואל לגר"ש, "והתחוללה בקרבי סערת רגשות והרגשתי שאיני רשאי להמשיך בשגרה ואיני יודע מה דרך האמת ומה צריכה להיות התחושה בלב יהודי מאמין".

הגאון רבי שאול אלתר השיב לשואל כי "העולם מנוהל על ידי המנהיגו בחסד וברחמים יתברך שמו, ואין מקרה, והכל בהשגחה ומצודה פרוסה על כל החיים, בעיקר המאורע אמור להַפְנִים בלב שהעולם רק פרוזדור והכנה לטרקלין".

בהמשך כותב הגר"ש אלתר כי "בוודאי חשובה כל התעוררות, אך צריכים תמיד למַמְשָה בקבלה מעשית, (ודאי תוכל להבחין בעצמך שעכשיו במוצ"ש הנך קצת פחות הַמוּם מהמאורע הטרגי, וכך פוחת והולך בהמשך הזמן)".

"מה לקבל?", תוהה הגר"ש ומשיב, "לֵב יודע מרת נפשו במה חשוב לתקן, ועדיף שהקבלה (בלי נדר) תהא בינו לקונו, לא צריך משהו בומבסטי שבסוף קשה לקיימו, מספיק קבלה קטנה לזמן ממושך, מתוך שיקול דעת אם אפשר יהא לשמור עליה בעקביות מבלי לבטְלָה, והשי"ת יגדור פרצות עמו ישראל ברחמים, ונשמע ונתבשר אך טוב".

בתוך כך, מהחקירה הראשונית של התאונה עולה כי היא נגרמה ככל הנראה בשל המהירות בה נסע נהג הרכב בסיבוב הירידה מכביש 5 לכביש 4 בצומת מורשה, מה שהביא להעפת הרכב על השטח הסמוך.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר