זעזוע באוקראינה

קברי נרצחי השואה חוללו בחיפוש אחר זהב

קבר אחים של נרצחי השואה בנמירוב שבאוקראינה חולל ועצמות נלקחו מהמקום על ידי שני מקומיים שטענו כי רצו למצוא את הזהב שעל פי האגדה בלעו היהודים (אקטואליה)

שקי העצמות לצד הקבר הפתוח (צילום: המשטרה המקומית)

ערב יום השואה, עצרה המשטרה באוקראינה שניים החשודים שחפרו את קברי האחים של יהודי העיירה נמירוב שנרצחו בשואה, במטרה לשדוד דברי ערך שקיוו למצוא בין העצמות.

החשודים, בני 50 ו-52, ארזו את העצמות בשקי אשפת בניין, כפי שמוסרת משטרת ויניצה, עיר המחוז שאליה משתייכת נמירוב. אין זו הפעם הראשונה שנערכים ניסיונות לבזוז קברי נספים יהודים: האוקראינים מאמינים כי לפני שנרצחו בשואה בלעו היהודים את תכשיטי הזהב שלהם. לכן הם מנסים מדי פעם לחפור את קברי האחים על מנת למצוא את "הזהב היהודי".

בתקריות קודמות הפרידו החופרים בין העצמות לבין שיני הזהב שאותן עקרו מהגולגולות והתכשיטים. אך הפעם ארזו את העצמות בשקי אשפה והותירו בור פתוח – קבר אחים שמעליו מצבה המנציחה את הטבח הנורא שביצעו הנאצים ביהודי העיר וכן יהודים מבוקובינה ובסרביה, בין השנים 1941-1944.

על פי אתר "20 דקות" האוקראיני, צפויים העבריינים לעונש שנע בין ארבע לשבע שנות מאסר. בקברי האחרים נטמנו כמה אלפי יהודים – ילדים וזקנים, גברים ונשים – שנרצחו במקום בזמן השואה באכזריות רבה לתוך בורות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר