"ככל שרמת ההכשרה טובה יותר והניסיון משמעותי יותר - השכר גבוה יותר"

האם שכר העובדים חרדים בתעשיית ההיי-טק נמוך יחסית לעובדים אחרים? מעסיקים טוענים שרמת ההכשרה והניסיון היא זו שקובעת את השכר. ב'פיתוחים', תכנית המצויינות לגברים חרדים להיי-טק, מכשירים את פתחי התוכנה החרדים שייאשו את המשרות הנחשקות בהיי-טק ובשכר התחלתי גבוה (לימודים, שיווקי)

כיתת לימוד. פיתוחים. (צילום: יחצ)

בחירתה של רחל גנות - מנכ"לית חברת השבבים החרדית רייצ'יפ להשיא משואה ביום העצמאות, עוררה דיון ציבורי על תעסוקת נשים חרדיות בהייטק ועל רמת לימודי ההיי-טק במסגרות החרדיות.

לטענת מעסיקים רבים בתעשיית היי-טק, רבים מבוגרי ובוגרות מסגרות ההכשרה החרדיות מנסים להשתלב בעולם ההיי-טק הישראלי עם רמת הכשרה נמוכה וניסיון מועט. נתונים אלה מובילים את הבוגרים החרדים לאייש משרות לא איכותיות, עם רמת שכר נמוכה ויכולת קידום איטית יחסית לעובדי היי-טק מתחילים משאר האוכלוסייה.

גם יוזמות חקיקה לצמצום פערי השכר בין המגזר החרדי לשוק הכללי, לא יסייעו לעובדים בעלי ידע בסיסי וללא ניסיון ממשי. שכן תעשיית היי-טק הינה תעשייה מאוד תחרותית שמתגמלת את המועסקים בה אך ורק לפי פרמטרים של ידע, מומחיות, כישורים וניסיון.

מי שבחר להתמודד עם רמת ההכשרה במסלולי ההיי-טק החרדים, הם היזמים של תכנית פיתוחים, השוכנת בבני ברק ונערכת לפתיחת מחזור הלימודים השני. תכנית פיתוחים, מכשירה את התלמידים למצוינות בעולם ההייטק, ומביאה את בוגריה לרמות הגבוהות ביותר בכל הנוגע לפיתוח תוכנה, זאת כדי שיוכלו להתמודד עם כל משרה נחשקת בעולם ההייטק ולהתאים לה.

"שיטת הלימוד של פיתוחים גורסת שהתלמיד צריך להיות מעורב ולא פאסיבי", אומר איציק צור, מנכ"ל תכנית פיתוחים "זאת שיטה שיש עליה פטנט והיא מוכיחה את עצמה. קצב הלימוד מדביק ועוקף את כל הציפיות שלנו והתוצאות במבחנים גבוהות בהרבה מהממוצע במוסדות האקדמאיים הטובים ביותר תחום".

צור, בעל רקע של למעלה משלושים שנות ניסיון בעולם ההייטק במגוון תפקידים, לרבות משרות ניהול בכירות, הפך בשנים האחרונות למנטור ולמרצה בכיר בBootCamp ותיק בארץ, ומוביל את תכנית 'פיתוחים'.

כדי להתאים את התלמידים לשיטת הלימודים האינטנסיבית, בפיתוחים עורכים מיונים קפדניים כדי לבחור את הגברים החרדים המצטיינים ביותר, בעלי מוטיבציה ותפיסה חדה עם יכולת לפתור סוגיות מורכבות בדרכים יצירתיות.

ההשקעה הרבה בתכנית הלימודים האינטנסיבית והמעמיקה שמתנהלת ברציפות במשך שנה וחצי, מביאה את בוגריה לרמה המקבילה לבוגר תואר מצטיין במדע המחשב עם כשנתיים ניסיון ועם ידע פרקטי ותיאורטי של "מפתח תוכנה תשתיתי", כזה שיוכל ללמוד וליישם במהלך עבודתו בתעשייה כל דבר חדש במהירות שיא. אופן הלימוד והתכנים הנלמדים בתכנית יוצרים עבור בוגריה בידול משמעותי שמאפשר להם, כמו לבוגרי תכניות עילית מקבילות בארץ ובעולם, להיקלט במשרות ברמה גבוהה מאוד ולהתקדם במקום העבודה בצורה מהירה.

לצד השילוב במשרות אטרקטיביות ביותר, גם השכר של בוגרי תכנית פיתוחים, גבוה בהרבה. "ככל שרמת ההכשרה טובה יותר והניסיון משמעותי יותר, גם השכר בחברות ההיי-טק עולה משמעותית", אומר נתנאל בן גיגי מנהל התפעול ומשאבי האנוש של פיתוחים, "ולכן כבר בשנה הראשונה התלמידים עובדים דרכנו בשכר שלא יפחת מכ-10,000 שקלים לחודש".

לדבריו בן גיגי "מעבר ללימודים ללא כל עלות, וההתחייבות להשמה במשרות הכי טובות של פיתוח תוכנה למסיימים בהצלחה, התלמידים שהתקבלו ומשתתפים בתכנית פיתוחים נהנים ממלגת קיום בסיסית ללא צורך בעמידה בקריטריונים שונים ומשונים וללא כאב ראש".

כאמור, בימים אלה מתקיים הרישום ונערכים המיונים למחזור הלימודים השני של תכנית פיתוחים.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר