הפכה לצמחונית כדי לרדת במשקל וכמעט הפכה לנכה

אחרי החגים כבר מזמן כאן, וההבטחות לדיאטות שונות צריכות להתחיל להתממש. ישנם כאלה שלוקחים את הרצון לרזות כמה צעדים קדימה ומסכנים באופן משמעותי את חייהם (בעולם)

(צילום: שאטרסטוק)

האישה מהעיר ווהאן, שבסין, הפכה להיות צמחונית במטרה לרדת במשקל, וכמעט איבדה את היכולת ללכת בשל כך.

האשה בת ה-50 מהעיר ווהאן שבסין, החליטה ביום מן הימים להיות צמחונית במטרה לשמור על משקל סביר, דבר שיתכן והצליח לה. אך לפני תקופה קצרה היא הובאה לבית החולים בעיר מגוריה כשהיא סובלת מאובדן תחושה בגפיה: וסיפרה לרופאים כי "לאחרונה אני מרגישה שאני לא הולכת בצורה אחידה על שתי הרגליים, אני מרגישה כאילו אני דורכת על צמר גפן. בנוסף, גם ברגליים וגם בידיים שלי יש קהות חושים".

צ'אן, שגובהה 1.60, סיפרה לרופאים על החלטתה הקיצונית להפוך לצמחונית בשנות ה-20 לחייה, בשל רצונה לרזות, זאת למרות ששקלה בסך הכל 55 ק"ג. צ'אן סיפרה לרופאים כי כשנוכחה לראות שהדיאטה מצליחה גמלה בליבה החלטה להתמיד בצמחונות שלה למשך כל חייה, והצליחה לשמור על משקל של 45 ק"ג במשך 30 שנים רצופות. לדבריה היא "הופתעה שהגיע למצב כל כך גרוע"

בבדיקות שערכו לה הרופאים התברר כי היא סובלת מפגיעה קשה בנוירוני השדרה שלה, מצב שלרוב רואים אצל חולי סכרת או אנשים שסובלים מתת תזונה. כמו כן, מבדיקות הדם שלה נמצא שרמת ה-B12 היא כה נמוכה, עד שהיא מגיעה רק ל- 10% מהכמות שיש לאדם מבוגר. מכיוון שוויטמין זה ממלא תפקיד חשוב בתפקוד תקין של מערכת העצבים, המחסור שלו היה גרם לתסמינים הנוירולוגים שחוותה צ'אן. הרופאים אמרו לה שאם לא הייתה מגיעה אליהם בזמן, הנזק לעמוד השדרה שלה היה מחמיר ומשאיר אותה ללא יכולת ללכת.

אחת מהסכנות של מחסור ב-B12 היא כאמור פגיעה במערכת העצבים. במקרים של מחסור חריף נגרם מוות של תאי העצב, שהוא בגדר נזק בלתי הפיך. סימנים למחסור כזה הפגינה צ'אן וכוללים נימול בגפיים, תחושת קהות בגוף והפרעות בשווי המשקל. כמובן שזה לא אומר שבשר מונע או פותר בעיות כאלו, שכן גם אנשים (בעיקר נשים) שאוכלים בשר סובלים ממחסור ב-B12 וברזל וצריכים לקחת אותם כתוספי מזון, מה שצ'אן לא עשתה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר