"כאב על חילול המקום"

מאות בנות מנעו פרובוקציה בכותל המערבי • תיעוד

מאות בנות הגיעו היום בשעת בוקר מוקדמת לתפילת ראש חודש בכותל המערבי במחאה על הפרובוקציה בראש חודש שעבר במהלכה נגרמה מהומה בעזרת הנשים • צפו (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: מרכז ליב"ה)

בעקבות האירוע שהתרחש בחודש שעבר, ראש חודש ניסן, כאשר קבוצה מנשות הכותל נכנסה למרכז עזרת הנשים, וגרמו להמומה גדולה במהלך התפילה, הגיעו הבוקר (שני), ראש חודש אייר, מאות לתפילת ראש חודש חגיגית ברחבה המרכזית של הכותל: "מתוך כאב גדול על חילול המקום ובתביעה ובקריאה לשמור על קדושת המקום".

במרכז ליב"ה סוברים כי "הנוכחות הרבה של הבנות, שקמו בשעת בוקר מוקדמת והגיעו לכותל מכל רחבי הארץ, מנעה מנשות הכותל להיכנס שוב למרכז עזרת הנשים, ואילצה את המשטרה לפעול לשמירה על הסדר במקום".

לאחר התפילה התקיים כינוס בסמוך לרחבה הדרומית של הכותל, בסימן 70 שנה למדינה, במעמד הרב הראשי לישראל הגאון רבי דוד לאו.

בדבריו אמר הרב הראשי: "יהודים במצרים עמדו ולא דיברו מצרית, הקפידו לשמר את לשון הקודש, היו גדורים, היו שמורים, וגם אחרי 210 שנים במצרים ניכר עליהם שהם בני אברהם יצחק ויעקב, כי הם שמרו על עצמם גם במה שלא היו חייבים, ולכן יכול הקב"ה להעלות אותם".

"אתן זכיתן הבוקר", פנה הרב לאו לבנות ואמר, "בשעת בוקר מוקדמת מאוד, לשמור על הזהות היהודית, להתפלל כמו שהתפללו אבותינו במשך שנות דור. זכינו לדור שהקב"ה השיב אותנו לארץ חמדת אבות.

"דווקא דור שזיכה אותנו בורא עולם לשוב לארצנו ולהקים את מדינתנו, דווקא אנחנו מחויבים עוד יותר לשמור על הקודש, בקדושה ובטהרה. בדרך שהקב"ה יראה איך אנחנו שומרים וכך יזכה אותנו".

בסיום דבריו בירך הרב: "כולנו בתפילה אחת, כשם שזכינו עד הנה, עכשיו הגיע השעה שנתפלל ונייחל ובמהרה יקוים ובנה לנו את בית הבחירה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר