פסקת ההתגברות

הקואליציה הסכימה: בקיץ - חוק נגד בג"ץ

בתום ישיבה של ראשי סיעות הקואליציה, מלבד השר כחלון - השוהה בחו"ל - הוחלט כי במהלך מושב הקיץ תחוקק הכנסת את החוק שימנע מבג"ץ לפסול בקלות את חוקי הכנסת (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
כחלון ונתניהו. ארכיון (צילום: הדס פרוש - פלאש 90)

בתום ישיבה של ראשי סיעות הקואליציה, מלבד השר משה כחלון - השוהה בחו"ל - הוחלט כי במהלך מושב הקיץ הקרוב תחוקק הכנסת את החוק שימנע מבג"ץ לפסול בקלות את חוקי הכנסת, מה שמכונה - פסקת ההתגברות.

בכדי למנוע מחלוקות בתוך הקואליציה, ביום ראשון ייפגשו ראשי הקואליציה עם השר כחלון כדי לשמוע את דעתו.

כמו כן, ראש הממשלה נתניהו ייפגש בקרוב עם נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות בכדי לדון איתה בנושא. לפי הדיווח של 'חדשות 2' אמש, נתניהו נועד עם נשיא העליון לשעבר השופט בדימוס אהרון ברק.

ראש הממשלה נתניהו אמר היום לראשי המפלגות: "אנחנו פועלים כדי להבטיח איזון בין הרשות המחוקקת לשופטת. הנושא שאנחנו דנים בו הוא כבד משקל ואנחנו נמשיך לדון בו בשבועות הקרובים כדי להגיע להחלטה בהקדם".

כזכור, אתמול, בישיבה של ראשי הקואליציה בה השתתף גם היועץ המשפטי לממשלה עו"ד אביחי מנדלבליט הוא הסכים להצעת חוק שתגביל את בג"צ, כך שרק רוב של שישה שופטים בהרכב של תשעה יוכל לפסול חקיקה של הכנסת, והכנסת תוכל לעקוף את הפסילה ברוב של שבעים ח"כים, אלא שראש הממשלה נתניהו התנגד להצעה.

המשבר החריף כאשר שר האוצר ויו"ר 'כולנו' השר משה כחלון הודיע כי לא יאפשר חקיקה שתגביל את כוחו של בג"צ מלבד חקיקה פרטנית לנושא המסתננים בדרום תל אביב. כחלון זעם ואמר לשר אריה דרעי: "ביבי מבין שבלעדיי הוא לא רה"מ ולא יהיה? רק שיהיה ברור שאם רוצים לפתוח הסכמים אז נפתח את כל ההסכמים גם על ישיבות והתנחלויות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר