כתב אישום

המחבל שדרס שני חיילים מואשם ברצח

בבית המשפט הצבאי בשומרון הוגש כתב אישום כנגד המחבל שדרס למוות מתוך מניע לאומני את החיילים סמל נתנאל קהלני וסרן זיו דאוס הי"ד ופצע שני חיילים נוספים (אקטואליה)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
זיו דאוס ונתנאל קהלני הי"ד לצד זירת הרצח (צילום: פלאש 90 ובאדיבות המשפחה )

כתב אישום הוגש היום (שני) לבית המשפט הצבאי בשומרון נגד המחבל עלאא קבהא, שביצע לפני כחודש את פיגוע הדריסה בצפון השומרון, בו נהרגו סרן זיו דאוס וסמל נתנאל קהלני הי"ד ונפצעו שני חיילים נוספים. הוא מואשם בשני סעיפי רצח ובשני סעיפי ניסיונות רצח. עם הגשת כתב האישום ביקשה התביעה הצבאית להאריך את מעצרו של קבהא עד תום ההליכים בעניינו.

קבהא, בן 26 מהכפר ברטעה, ריצה בעבר מאסר על עבירות ביטחוניות והשתחרר מהכלא הישראלי באפריל אשתקד. אחרי הפיגוע צה"ל פשט על ביתו בברטעה וחקר את משפחתו. אחיו הצעיר של קבהא נעצר לחקירת כוחות הביטחון. במהלך הפיגוע קבהא נפצע באורח קל עד בינוני ופונה לבית החולים הלל יפה בחדרה.

מחקירתו בשב"כ של קבהא עלה כי הדריסה בוצעה באופן מכוון ממניע לאומני. בתחילת חקירתו טען המחבל כי מדובר בתאונת דרכים, אולם לפי שב"כ בהמשך שינה את גרסתו והודה שהתכוון לדרוס במכוון כדי לרצוח חיילים. בשב"כ ציינו כי לא זיהו אנשים נוספים שהיו מעורבים או מודעים לכוונת הפיגוע וקבהא פעל לפיכך במתווה של מפגע בודד ללא שילוח או הכוונה של ארגון טרור.

הכוח שנפגע החל את התעסוקה המבצעית בצפון-מערב השומרון רק כמה שבועות לפני הפיגוע. ארבעת הלוחמים שנרצחו ונפצעו תגברו את הצירים כמדי יום שישי עקב ריבוי מקרים של יידוי אבנים ובקבוקי תבערה לעבר הכביש. זמן קצר לאחר שירדו מרכבם, המחבל הבחין בהם, האיץ - ודרס את ארבעתם.

בעקבות הפיגוע הורה מתאם פעולות הממשלה בשטחים דאז, אלוף יואב (פולי) מרדכי, להקפיא מיד את כל ההיתרים שניתנו לבני החמולה של המחבל - 67 היתרי תעסוקה בישראל, 26 היתרי מסחר וארבעה רישיונות תעסוקה בהתיישבות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר