פרסום ראשון

הקרב על ירושלים: משה ליאון נועד עם הגר"ב סולובייצ'יק

משה ליאון, המתמודד לראשות העיר ירושלים, נועד ממושכות עם הגאון רבי ברוך סולובייצ'יק - הדמות הדומיננטית בוועדת הרבנים של 'דגל', ודן עמו בתמיכה אפשרית במועמדותו • תמונת מצב (חדשות)

אבי רבינא | כיכר השבת |
ליאון והרב סולובייצ'יק (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90, אלי קובין)

פרסום ראשון: משה ליאון, המתמודד לראשות העיר ירושלים ומבקש את תמיכת החרדים, נועד לפגישה ממושכת עם חבר ועדת הרבנים של 'דגל התורה', הגאון רבי ברוך סולובייצ'יק, במעונו ברחוב צפניה בשכונת גאולה, כך נודע ל"כיכר השבת".

עוד נודע ל"כיכר השבת" כי במרכז הפגישה, מטבע הדברים, עמדה שאלת תמיכת הציבור החרדי בכלל ו'דגל התורה' בפרט, במועמדותו של ליאון לראשות העיר.

נכון לעכשיו תמיכת החרדים בקרב על ראשות העיר ירושלים אינה מגובשת, "כיכר השבת" מנסה לעשות לכם סדר במצב הנוכחי.

לא מעט אישים הרואים עצמם כמועמדים אפשריים מכריזים באמצעות הפרחת ספינים בכלי התקשורת והרשתות החברתיות כי הם "שוקלים" להתמודד או לעבור דירה, זאת מאחר והחוק מחייב את המועמדים להתגורר בעיר בה הם מתמודדים או לחילופין לעבור דירה למקום ההתמודדות - עד שישה חודשים לפני הבחירות.

המועמד החרדי הבולט והחזק ביותר הוא סגן ראש העיר יוסי דייטש (אגודת ישראל - שלומי אמונים). דייטש נחשב לאיש עשייה כריזמטי, פופלארי ומקובל על קהלים רבים בירושלים. אך יחד עם זאת, כשהשאלה המורכבת תגיע להכרעתם של גדולי ישראל, יילקחו שיקולים רבים שעלולים לפסול אפשרות לתמיכה במועמד חרדי.

אם תשאלו את בכירי 'שלומי אמונים' הרי שהם כבר פועלים בכל הכוח על מנת להביא להצבתו של דייטש כמועמד הציבור החרדי בירושלים.

בכיר ב'דגל התורה' אומר ל'כיכר השבת' כי הסיכוי לתמיכה במועמד חרדי הוא קלוש. לדבריו: "מועמד חרדי יעלה את אחוזי ההצבעה ביום הבחירות והסיכויים להגדלת הכוח החילוני וירידה בכוח החרדי במועצה - יגדלו".

מנגד, אומרים בכירים ב'שלומי אמונים' כי במידה והחרדים יתאחדו סביב משה ליאון או כל מועמד אחר שאינו חרדי, לראשות העיר, הרי שהציבור החילוני יתאחד סביב מועמד נגדי. לדבריהם, כך או כך ההסתכלות החילונית היא לא על הכובע (במקרה דנן - השטריימל) אותו חובש המועמד אלא מי המועמד שמלכד סביבו את החרדים, ובו הם לא יתמכו.

בוועדת הרבנים של 'דגל התורה' בירושלים, הקובעת את המהלכים הפוליטיים בבירה, בעצה אחת עם גדולי ישראל, דוחפים לכיוון תמיכה במועמדותו של משה ליאון.

ליאון עצמו עשה חריש עמוק בשנים האחרונות בקרב בתי הרבנים והאדמו"רים. בסוף השבוע, כאמור, נפגש ליאון ממושכות עם הגאון רבי ברוך סולובייצ'יק - הדמות הדומיננטית בוועדת הרבנים.

החרדים, ממתיניםף בין היתר להכרעת 'הליכוד' האם יתמכו במועמדותו של השר זאב אלקין או שמא דווקא יתמכו במועמדותו של יו"ר הקואליציה ח"כ דודי אמסלם. על פי הערכות, ראש הממשלה נתניהו מעדיף בשלב זה לא להציג תמיכה באף אחד מן המועמדים.

בכיר בליכוד מזכיר בשיחה עם 'כיכר השבת' כי משה ליאון המתמודד במפלגה עצמאית לראשות העיר כיהן בעבר כמנכ"ל משרד ראש הממשלה בכהונת נתניהו. לדבריו, "יש לא מעט סיכויים כי ליאון יקבל את תמיכת רה"מ".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר