צילום בתלת מימד

הרחפן החדש שיאתר ניצולים בהריסות • צפו

בפיקוד העורף יעזרו במקרה של קריסת מבנה ברחפן מיוחד שיכול לזהות את כיסי האוויר ולכוון את הכוחות למקומות בהם סביר שיימצאו את הלכודים כדי להעניק להם טיפול מהיר (צבא)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
צילום מתוך הרחפן החדש (צילום: פיקוד העורף)

רחפן חדש של פיקוד העורף יסייע להציל חיים במהירות: גדודי החילוץ וההצלה הסדירים של פיקוד העורף צוידו לאחרונה ברחפן חדש ומתקדם המשולב במצלמה מתקדמת ותוכנה חדישה. הרחפן יאפשר הפקה אוטומטית של צילום תלת מימדי באתרי ההרס שייגרמו מפגיעות משמעותיות ח"ו של טילים ורקטות, או כתוצאה מרעידות אדמה.

הרחפן החדש מאפשר סריקה אונליין של תא השטח ויכוון את כוחות החילוץ לנקודות בהן לפי החשד ישנם לכודים, וזאת באמצעות תמונה בשלושה מימדים שמתורגמת באופן מהיר לעזר ויזואלי. הרחפן הוא מתוצרת אזרחית ומסוגל לשהות באוויר במשך כחצי שעה ברציפות.

בפיקוד העורף ציינו, כי זמן ההגעה ללכודים מתחת להריסות הוא קריטי מאחר וגם אלה ששרדו את הקריסה של המבנה, עלולים למות בשעות הראשונות מהתייבשות, פגיעות מעיכה והלם, אם לא יקבלו עזרה מיידית. הרחפן החדש מסייע לאתר תוך דקות בודדות את חללי האוויר בין ההריסות, בהם הכוחות יבצעו מרחבי מינהור, דרכם יגיעו ללכודים מבלי לבזבז זמן יקר על פינוי הריסות לעתים במשקל של טונות רבים.

רחפן אחר שנמצא כעת בניסויים ובשלבי פיתוח מתקדמים בפיקוד העורף יהיה קטן יותר ויוכל לחדור לחללי האוויר שבין ההריסות, לצלם את הנעשה בהם בזמן אמת ואף לתקשר עם הלכודים. הניסויים ברחפן זה צפויים להסתיים בקיץ הקרוב ולאחר תהליך של בדיקות נוספות הוא צפוי להיות מבצעי ביחידות פיקוד העורף עד סוף השנה.

השימוש ברחפנים בצה"ל רווח מאד בתקופה האחרונה, כיום לכל מפקד פלוגה בפיקוד העורף יש רחפן צמוד שבו נעשה שימוש גם במשימות ביטחון שוטף בגזרות המבצעיות ביהודה ושומרון, עליהן אחראים בשגרה גדודי החילוץ וההצלה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר