צפו בתיעוד

"טרור העפיפונים" שוב: שדה חיטה נשרף

עפיפונים עם קצה בוער הם כלי הנשק החדשים של אנשי הטרור בעזה שמשתמשים בעפיפונים כדי להצית שדות בישראל ולגרום לנזקים כבדים לחקלאים הישראלים (ביטחון)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: תקשורת ערבית, מתוך ynet)

מחבלים פלסטינים הציתו בצהריים (שני) שדה חיטה במועצה האזורית שער הנגב באמצעות שיגור עפיפון עם פח מלא בחומר תבערה. איש לא נפגע באירוע שהפך בימים האחרונים לכמעט שגרה בגבול עזה.

על פי גורמי הביטחון, זה היום השלישי ברציפות שאירועים כאלו מתרחשים על הגדר. גם אתמול ושלשום נשלחו מרצועת עזה לשטח ישראל לפחות שני עפיפונים שגרמו לשריפות, האחרונה שבהן ביער כיסופים שבמועצה האזורית אשכול. בצה"ל עוקבים אחר התופעה החדשה שהולכת ותופסת תאוצה.

עפיפוני תבערה אינם המצאה חדשה ובעבר נעשה בהם שימוש מועט יחסית. הטרנד תפס תאוצה שוב בשבוע האחרון - עת החלו פלסטינים להשתמש בהם במסגרת הפעולות של קמפיין צעדת השיבה.

הפלסטינים מרגישים בטוחים יחסית בזמן השימוש בעפיפונים הללו מתוך הנחה שצה"ל לא יפגע בהם מהאוויר. הם מפריחים אותם מאחורי סוללות עפר מחשש לפגיעה בהם בידי צלפים. ההצלחה היחסית של העפיפונים להצית שריפות בישראל מגבירה את השימוש בהם. המציתים דואגים לכוונם לשטחים בעלי פוטנציאל להיווצרותה של שריפת קוצים או לתוך מוצבי צה"ל על הגבול. בשל כיווני הרוח הטבעיים ממערב למזרח, שריפות שנגרמות מהעפיפונים אינן חוצות את הגדר לכיוון הרצועה ובעצם מסכנות רק את ישראל.

ההפגנות בגבול עזה במסגרת קמפיין "צעדת השיבה" התקיימו בעצימות נמוכה יותר השבוע ובעצם ניתן לראות שמפעם לפעם הן קטנות יותר. אלפי המתפרעים יידו אבנים והבעירו צמיגים. לאחד ממוקדי המחאה הביאו פלסטינים דגל ישראל גדול לאזור הגבול ודרכו עליו, במטרה להציתו ולשרוף דגלים נוספים.

בצה"ל אמרו כי מול הפרות הסדר האלימות פעלו הכוחות באמצעים לפיזור הפגנות ואף ירו אש חיה לעבר מסיתים מרכזיים. בצה"ל הצהירו כי לא יאפשרו פגיעה בתשתיות הביטחון והגדר המגנות על אזרחי ישראל ויפעלו מול מתפרעים אלימים ומחבלים המעורבים בכך.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר