תיק 1000

דיווח: הפרקליטות תמליץ רק על הפרת אמונים ולא שוחד

פרקליטות המדינה צפויה להמליץ ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט להעמיד את ראש הממשלה נתניהו לדין, בתיק 1000, בחשד להפרת אמונים בלבד, ולא בשוחד (בארץ)

קובי רוזן | כיכר השבת |
נתניהו, אמש (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

למרות המלצות המשטרה כי יש להעמיד את ראש הממשלה בנימין נתניהו לדין בחשד לעבירות שוחד בתיק 1000, תיק המתנות, מסתמן כי פרקליטות המדינה תמליץ ליועץ המשפטי לממשלה עו"ד אביחי מנדלבליט להעמיד את נתניהו בחשד להפרת אמונים בלבד, ולא בשוחד.

על פי הדיווח בערוץ 10, הנטייה ללכת על הסעיף הקל יותר של הפרת אמונים היא שעבירת שוחד מחייבת ראיות של תמורה, ובפרקליטות חושבים שהעבירות המיוחסות לנתניהו קשורות יותר לעניינים של ניגוד עניינים.

הפרשן המשפטי ברוך קרא הוסיף כי: "לחוות הדעת המתגבשת בפרקליטות יש משמעות טקטית. במידה ונתניהו יואשם בהפרת אמונים, לא יוגש כתב אישום נגד המיליארדר ארנון מילצ'ן, ולכן הוא יוכל להעיד, כמו גם העוזרת שלו הדס קליין, שהיא עדת מפתח בתיק. ההחלטה הסופית שתוגש ליועמ"ש צפויה להתקבל רק בעוד כמה חודשים".

בתוך כך, גורמי אכיפה אמרו לחדשות 10 כי "תיק 2000, בו נתניהו חשוד בשוחד, ותיק 4000, בו עדיין המשטרה לא הגישה המלצותיה, מחזקים אחד את השני. התלות בין התיקים מייצרת מצב של "הכול או כלום": או שבפרקליטות ילכו על שניהם ביחד בכל הכוח, או שיוותרו עליהם. בכל מקרה, בתיקים אלה לא צפויה המלצה מרוככת, כמו זאת המסתמנת בתיק 1000".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר