השופטים מעוררים סערה

בג"ץ כפה הכנסת פלסטינים לטקס "יום הזיכרון"

בניגוד לכוונת משרד הביטחון, מכריחים היום שופטי בית המשפט העליון את מדינת ישראל להכניס פלסטינים לשטחה כדי להשתתף בטקס שמאלני קיצוני לרגל יום הזיכרון (חדשות)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
שופטי בית המשפט העליון (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

בג"ץ חייב היום (שלישי) את מדינת ישראל לאפשר כניסה של 90 פלסטינים לטקס זיכרון משותף לישראלים ולפלסטינים שצפוי להתקיים הערב בפארק גני יהושע בתל אביב.

השופטים כתבו בהחלטתם: "החלטנו לעשות את הצו על תנאי למוחלט ולהורות לשר הביטחון לאפשר מתן היתרי כניסה ייעודיים לישראל לצורך השתתפות בטקס המשותף ל-90 פלסטינים – בדומה לכמות ההיתרים שהתאפשרה בשנת 2016 – ובלבד שלאחר בדיקה פרטנית מתאימה יימצא כי אין לכך מניעה ביטחונית או אחרת".

שר הביטחון, אביגדור ליברמן הגיב להחלטה ואמר כי "בג"צ יצר הבוקר שיוויון בין שכול וטרור, בין נרצחים ורוצחים. החלטת בית המשפט פוגעת ביום הכי ממלכתי ומאחד לעם ישראל. התוצאה הסופית: במקום איחוד, פילוג".

בעקבות כך, ולאחר שבשנה שעברה אירוע דומה הסתיים בקללות ויריקות, נערכת השנה המשטרה בכוחות מתוגברים במתחם שהוקצה לאירוע, זאת מול מחאה צפויה של פעילי ימין, בהם הראפר "הצל", שהבטיחו להגיע למקום ולפוצץ את האירוע.

מטעמם של מארגני הטקס השמאלני-קיצוני נמסר: "אנחנו שמחים שבית המשפט הבהיר שגם לשר הביטחון יש גבולות ושאת חוש הטעם שלו הוא צריך להשאיר לעצמו. שר הביטחון לא יקבע למשפחות שכולות כיצד לציין את הכאב שלהן".

"טקס הזיכרון הישראלי-פלסטיני ייערך בהשתתפות פלסטינים, ויהיה הגדול מאז נערך לראשונה לפני 13 שנה. כלל הציבור מוזמן לקחת בו חלק", אומרים כעת בארגונים "לוחמים לשלום" ו"פורום המשפחות השכולות הישראלי- פלסטיני".

לדבריהם, "אנחנו מאמינים שהמשפט 'במותם ציוו לנו את החיים' הוא לא רק סיסמה, אלא קריאה לפעולה. אנחנו פועלים בכדי לשנות את המציאות ביחד, לממש את התקווה המשותפת לשלום, ולאפשר חיים לכל היושבים על פיסת האדמה הזאת".

אלמנתו של יעקוב אבו אלקיעאן, שנהרג בניסיון פינוי אום אל חיראן, שתשתתף בטקס האלטרנטיסי (צילום: מתוך منتدى العائلات الثكلى בפייסבוק)

באירוע המדובר יישאו דברים בין היתר ד"ר אמאל אבו סעד, אלמנתו של יעקוּב אבו אלקיעאן, שנורה למוות על ידי שוטרים באום אל חיראן שבנגב, והסופר דוד גרוסמן ששכל את בנו אורי במלחמת לבנון השנייה.

לעומתם, אחד המתנגדים הבולטים לטקס, "הצל", קורא למאות אלפי עוקביו ברשתות החברתיות להגיע ולהפגין במקום: "אין מנוס, כולנו חייבים להתייצב מול הטקס המבזה של יום הזיכרון למחבלים", כתב בעמוד הפייסבוק שלו והסביר: "הולך להתקיים טקס יום זכרון למחבלים, דבר שמבזה את לוחמי צה"ל. אני ואתם חייבים להגיע לשם ולזעוק את זעקת הנופלים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר